logo

کیش، شهر همیشه بهار ایران

جزیره کیش امسال زودتر از شهرهای دیگر کشور با کاشت پنج و نیم میلیون بوته گل فصلی به استقبال بهار رفته است.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز کیش، کارشناس فضای سبز شرکت عمران آب و خدمات کیش، به مساحت 580 هکتار فضای سبز در کیش اشاره کرد و گفت: که میزان فضای سبز برای هر فرد در کیش 150 متر مربع است که این میزان معادل 6 برابر استاندارد جهانی و 9 برابر میانگین کشوری می باشد.

گل کاری کیش

آقای برخوردار بیان کرد: توسعه فضای سبز و کاشت گل و گیاه  در زیبایی شهری و افزایش سلامت روحی و نشاط اجتماعی بسیار موثر است.
ایشان همچنین افزود: گلکاری میدان ها و خیابان های کیش از مهر ماه سال جاری آغاز شده است و تاکنون 5 میلیون بوته گل در فضای  سبز کیش کاشته شده است که این گیاهان شامل:
پریوش ، آهار، همیشه بهار، رعنا، اطلسی، اطلسی، شمعدانی و کوکب است و این بوته ها تا اواخر اردیبهشت ماه در کیش هستند و در زیبای بیشتر این جزیره نقش بسزایی دارند.

گل کاری کیش

کارشناس فضای سبز شرکت عمران آب و خدمات کیش آقای برخوردار اعلام کرد، علاوه بر اینکه در جزیره کیش گلکاری انجام شده است، از ابتدای سال 99 تا کنون 38 هکتار از زمین ها با درختانی همچون: درخت  نخل، جاتروفا، کردیا، تیبی تیا، کنوکارپوس و درختچه های شمشاد اهوازی و کاغذی درختکاری شده اند و به فضای سبز جزیره کیش اضافه شده اند.


ایشان با توجه به اینکه درخت نخل سازگاری مناسب و مطلوب با آب و هوای جزیره دارد، افزود: از سال گذشته تا حال حاضر 6 هزار نفر نخل در کیش کاشته شده اند و با برنامه ریزی های انجام شده در محور پارک طلوع و غروب کاشت 400 نفر نخل در دستور کار قرار گرفته است..
 

دسته ی اخبار کیش 1399/12/03 میترا امیری 0 نظر 2068 بازدید 0 پسند

سوالات متداول درباره کیش، شهر همیشه بهار ایران

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است. شما اولین نظر را ثبت کنید.