کارهایی که قبل از پرواز باید انجام دهیم؟

یکی از بزرگترین دغدغه های ما به هنگام پرواز، جا گذاشتن وسایل ضروری مانند بلیت و پاسپورت می باشد به همین دلیل همیشه بر روی این موضوع تمرکز میکنیم و متاسفانه دیگر وسایل ضروری ممکن است در ذهن ما کمرنگ شوند، برای جلوگیری از این امر می خواهیم در این قسمت تمامی وسایل ضروری و اقداماتی که باید به هنگام پرواز انجام دهید را برای شما یادآوری کنیم پس با ما همراه باشید:

شرکت هواپیمایی

  • تهیه کردن چک لیست یکی از ضروری ترین کارها

چند روز قبل از سفر ذهن در حالت آرامی قرار دارد بنابراین می توانید به راحتی تمام وسایل ضروری خود را به یاد آورید، سعی کنید تمامی آنان را بر روی دفترچه یادداشت کنید که شب قبل از پرواز تمامی آنان را چک کنید و خط بزنید به این ترتیب شما هیچ وسیله ای را یادتان نمیرود.

  • سبک سفر کنید!

یکی از مسائلی که سبب می شود پرواز برای شما لذت بخش شود همراه نداشتن وسیله های سنگین می باشد، پس توجه داشته باشید که هر چه چمدان شما سنگین تر باشد مدت زمان بیشتری در فرودگاه به دلیل پرداخت اضافه بار معطل خواهید شد اما توصیه کیش میزبان بر این است که پیش از سفر از قوانین بار شرکت هواپیمایی خود مطلع شوید تا زمان شما برای پرداخت اضافه بار از بین نرود.

  • قوانین شرکت هواپیمایی را چک کنید!

سعی کنید که پیش از پرواز قوانین شرکت هواپیمایی مورد نظر خودتان را چک کنید و حتی المقدور چمدان های خود را وزن کنید و چنانچه از میزان وزن اعلام شده بیشتر بود از آن بکاهید. توصیه میکنیم چنانچه از داروی خاصی استفاده میکنید، حتما پیش از سفر چک کنید که آیا مجاز به بردن آن دارو به داخل هواپیما هستید یا نه؟

توجه داشته باشید که ورود برخی افراد به داخل هواپیما ممنوع می باشد بنابراین نیاز است که قوانین شرکت هواپیمایی را به خوبی بررسی کنید، اخذ مجوز برای بیمارانی مانند افراد مبتلا به بیماری های عفونی، افرادی که شرایط فیزیکی و یا نحوه ی رفتار آنان موجب آزار مسافرین می شود، افرادی که به تنهایی قادر به مراقبت از خود نیستند بسیار ضروری است.

قوانین هواپیمایی

  • چمدان های خود را نشانه گذاری کنید!

با نشانه گذاری بر روی چمدان می توانید به راحتی چمدان خود را از میان ده ها چمدان تشخیص دهید و به هنگام پیاده شدن از هواپیما و یا تحویل بار به راحتی و بدون اتلاف وقت چمدان خود را تحویل بگیرید این نشانه گذاری می تواند شامل بستن روبان، نوشتن نام و نام خانوادگی برروی چمدان و ... باشد.

  • کیف کمری و یا کیف کوچک داشته باشید!

در پرواز کارت ملی، گذرنامه، بلیط، شارژر مورد نیاز شما قرار میگیرد و چنانچه بیماری خاصی دارید و یا داروهای شما باید در دسترس باشد، حتما آنها را درون کیف خود قرار دهید.

  • قبل از سفر ساعت پرواز را چک کنید!

پرواز هواپیما گاهی به دلیل شرایط آب و هوایی و گاهی تعمیرات هواپیما دچار تاخیر و یا تعجیل می شود، بنابراین پیشنهاد میکنیم همیشه ساعت هواپیما را از طریق سایت فرودگاه مورد نظر چک کنید.

  • پرداخت عوارض ورود و خروج

اگر می خواهید به خارج از کشور سفر کنید عوارض خروج از کشور را پرداخت نمایید در فرودگاه گیت هایی برای ایرانیان و گیت هایی برای خارجی ها قرار داده شده است که می توانید با انتخاب گیت مورد نظر خود عوارض را پرداخت کنید اما به دلیل اینکه این پروسه کاری حدود 30 دقیقه زمان می برد باید زودتر در فرودگاه حاضر شوید و این پرداخت را به ثانیه های آخر و زمان پرواز هواپیما موکول نکنید.

  • پول نقد به همراه داشته باشید!

اگرچه که امروزه تمامی کارها توسط کارت های بانکی صورت میگیرد اما برای احتیاط لازم است که مقداری پول نقد همراه خود داشته باشید.

  • به موقع بخوابید

زمانی که شما تمامی مراحل بالا را به دقت انجام دهید طبیعتا دیگر دغدغه هیچگونه حادثه های احتمالی را ندارید و می توانید شب قبل از پرواز به راحتی بخوابید.

خوابیدن

 

دسته ی راهنمای پرواز 1399/10/21 نویسنده : فائزه عین آبادی 0 نظر 1956 بازدید 3 پسند

سوالات متداول درباره کارهایی که قبل از پرواز باید انجام دهیم؟

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است. شما اولین نظر را ثبت کنید.
بخش پشتیبانی کیش میزبان آنلاین میباشد. اگر سوالی دارید میتوانید از اپراتورهای ما کمک بگیرید.