logo

نصب سردیس مفاخر ادبی کشور در سواحل کیش

  

مدیرعامل شرکت عمران آب و خدمات کیش، خبر نصب سردیس مفاخر ادبی کشور در بخشی از اسکله شرقی  کیش را به عنوان زینت و زیبایی اعلام کرد.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کیش، ابوالفضل طیبی با توجه به اینکه جزیره زیبای کیش به عنوان منطقه آزاد و دروازه گردشگری کشور میتواند مکانی بسیار مناسب برای معرفی مفاخر و گنجینه های ادبی، فرهنگی و هنری کشور است، بیان کرد: در سال های اخیر مدیریت شهری جزیره کیش در یکی از محورهای زیباسازی فضای شهری کیش از المان های دارای ارزش فرهنگی و هنری استفاده کرده است.

 

مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش اضافه کرد: در سواحل شرقی و مارینا تبدیل موج شکن ها به اسکله تفریحی سبب جذب گردشگران و شهروندان به این مناطق شده است، به دلیل استقبال مردم از این اسکله ها، برنامه ریزی و تلاش برای  ساخت و نصب سردیس های مفاخر ادبی کشور انجام شد تا برای فرزندان کشور و نسل بعد یاد و جایگاه مفاخر ایران اسلامی را حفظ کند.


ابوالفضل طیبی گفت: در اسکله مارینا و اسکله پارک طلوع سردیس های حافظ، فردوسی، خیام و سعدی در حال نصب هستند و نکته جالب و حائز اهمیت در ساخت این سردیس ها این است که سردیس این شعرا بر طبق چهره های که در انجمن مفاخر کشور ثبت شده است و با فرم و شکل های متفاوت و بر مبنای برداشت هنرمند ساخته شده اند و مخاطب جلوه ای متفاوت از این شعرا را مشاهده می کند. 

دسته ی اخبار کیش 1400/02/20 میترا امیری 0 نظر 2157 بازدید 0 پسند

سوالات متداول درباره نصب سردیس مفاخر ادبی کشور در سواحل کیش

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است. شما اولین نظر را ثبت کنید.