منوی انتخابی و منوی بوفه چه تفاوتی با یکدیگر دارند

تفریحات کیش

اغلب رستوران و غذاخوری ها در هتل ها با دو روش منوی انتخابی و منوی بوفه به مهمانان خود ارائه خدمات می کنند که با یکدیگر تفاوت هایی دارند. اصلی ترین تفاوت بین منوی انتخابی و منوی بوفه در نحوه سرویس دهی آنها است که در منوی بوفه مهمان می تواند از بین غذاهای متنوعی که در متنوعی که آماده شده است انتخاب کرده و خود سرو کند. اما در منوی انتخابی مهمان باید از منویی که به او داده می شود غذایی را انتخاب کرده و درخواست خود را به گارسون اعلام کند. در ادامه به بررسی هر یک از این منو ها و تفاوت آنها با یکدیگر خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید. 

منوی بوفه

منوی بوفه

اول از همه باید بدانید که اصطلاح بوفه در رستوران و غذاخوری های هتل مورد استفاده قرار می گیرد و شما پیش از رزرو هتل باید از نحوه پذیرایی آن در وعده های غذایی آگاه باشید. نام دیگر منوی بوفه سلف سرویس است که در آن غذا ها و نوشیدنی ها به صورت خطی و درون کانترهای سرد و گرمی که بن ماری نام دارد در یک مکان عمومی قرار گرفته اند. 

هتل ویدا کیش ، هتل شایگان کیش ، هتل داریوش کیش ، هتل شایان کیش ، هتل کوروش کیش ، هتل مارینا کش ، هتل پانوراما کیش ، هتل ترنج کیش ، رزرو سایر هتل های کیش

در این روش مهمانان پس از برداشتن سرویس غذاخوری با توجه به قیمت و ذائقه خود در غذای مورد نظرشان را انتخاب می کنند. سپس آشپزهایی که در قسمت کانتر هستند به تقاضای آنها رسیدگی می کند. پس از انتخاب غذا و سرو آن درون بشقاب مهمان نوشیدنی و دسر خود را انتخاب کرده و به صندوق مراجعه می کند تا هزینه غذاهای سرو شده را بپردازد. 

منوی بوفه

استفاده از منوی بوفه در بسیاری از هتل ها متداول است چرا که سرعت پذیرایی بالاتر است و برای زمانی که تعداد مهمان ها زیاد بوده و تعداد پرسنل کم است راهکار مناسبی است. در بسیاری از هتل ها وعده صبحانه به صورت بوفه ارائه می شود زیرا هزینه آن پیش تر با هزینه اتاق دریافت شده است و محدودیتی برای میزبان ندارد. البته هنگامی که مهمانان هتل کم باشد این روش استفاده نخواهد شد و به جای آن صبحانه توسط پرسنل به اتاق ها برده می شود و یا منوی انتخابی استفاده می شود. 

منوی انتخابی

منوی انتخابی هتل گاردنیا کیش

منوی انتخابی که نام دیگر آن آلاکارد است روشی است که در آن مهمان از منویی که به او ارائه می شود غذای خود را انتخاب می کند. در این شیوه منویی که در اختیار مهمان قرار می گیرد شامل انواع غذاها بوده و قیمت هر یک از غذاها ذکر شده است. منوی انتخابی به دلیل رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و از طرفی یک شیوه سنتی و رایج برای پذیرایی است. بسیاری از هتل ها و رستوران ها وعده ناهار و شام و بعضی اوقات منوی صبحانه را به صورت انتخابی سرو می کنند.

هتل گاردنیا کیش یکی از هتل های لوکس کیش است که وعده ناهار و شام در آن به صورت انتخابی سرو می شود. 

  

تفاوت منوی بوفه و منوی انتخابی

تفاوت منوی بوفه و منوی انتخابی

منوی بوفه و انتخابی اساسا تفاوت هایی با یکدیکر دارند که در این بخش به برخی از مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد. این تفاوت ها عبارتند از:

•    منوی انتخابی حالت رسمی تری نسبت به منوی بوفه دارد. در منوی بوفه مهمانان در فضای داخلی در حال رفت و آمد هستند اما در منوی انتخابی مهمان ها نشسته و کمی رسمی تر هستند.

•    در منوی بوفه مهمانان در یک فضای عمومی پذیرایی می شوند و مهمانان از بین غذاهای متنوع غذای خود را انتخاب می کنند و با توجه به انواع غذایی که انتخاب می کنند هزینه می پردازند.

•    غذایی که در منوی انتخابی سرو می شود دیزاین و تزئینات بهتری نسبت به منوی بوفه دارد. 

•    منوی انتخابی حالت سازماندهی شده تری دارد. قیمت غذاها و مقدار آنها از قبل مشخص شده است و انتخاب مقدار  آن دست مهمان نیست.

•    منوی انتخابی سفارش غذا و سرو آن توسط گارسون صورت می گیرد اما در منوی بوفه خود مهمان باید غذای خود را سرو نماید. 

منوی انتخابی هتل گاردنیا

•    هزینه ی غذاها در منوی بوفه معمولا بیشتر از منوی انتخابی است زیرا محدودیتی در انتخاب مقدار و نوع غذا وجود ندارد و ممکن است بیش از یک پرس غذا سرو شود. لازم به ذکر است در منوی بوفه هزینه ی پرداختی نسبت به استفاده مهمان از غذا تغییری نمی کند. 

•    در منوی بوفه تمامی غذاها در ظروفی به نام بن ماری قرار گرفته و هر کسی از انها می تواند غذای خود را انتخاب کند اما در منوی انتخابی غذاها در ظروف جداگانه و مجلل برای مهمان سرو می شود.

•    در روش پذیرایی بوفه تعداد پرسنل بسیار کمتر از روش منوی انتخابی است.

دسته ی دانستنی ها 1400/09/09 نویسنده : مریم اکبری 0 نظر 11329 بازدید 8 پسند

سوالات متداول درباره منوی انتخابی و منوی بوفه چه تفاوتی با یکدیگر دارند

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است. شما اولین نظر را ثبت کنید.
بخش پشتیبانی کیش میزبان آنلاین میباشد. اگر سوالی دارید میتوانید از اپراتورهای ما کمک بگیرید.