منطقه آزاد کیش به معین مهارت ملی تبدیل خواهد شد

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در جلسه تفاهم نامه همکاری با سازمان منطقه آزاد کیش، با تاکید بر ضرورت چگونگی سرمایه گذاری و تسهیل گری جامعه محور و ایجاد زیر ساخت ها بیان کرد: با تفویض اختیارات قانونی و سازمانی خود به به مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش این منطقه می تواند نسبت به مهارت آموزی و الگو سازی برای دیگر مناطق آزاد کشور نقش آفرینی کند و به معین مهارت ملی تبدیل شود.

جلسه امضاء تفاهم نامه همکاری مشترک میان سازمان منطقه آزاد کیش و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور

وی در ادامه گفت: منطقه آزاد کیش از ظرفیت های قابل توجه و بالایی برخوردار است و می تواند الگوی سایر مناطق آزاد کشور به منظور فراهم سازی فرصت های جدید برای مهارت آموزی طراحی کند.

اوسط هاشمی تاکید کرد: تحقق این مهم سبب دستیابی به مراکزی که زمینه ساز ایجاد مراکز تخصصی و دپارتمان ملی است، خواهد شد. 
وی اظهار داشت: امروز نیازمند به یک انقلاب اساسی برای تغییر داریم و باید در این زمینه گام های موثری برداشت و در جهت توسعه مراکز عالی اقدامات خوبی انجام شده است،

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از حمایت همه جانبه این سازمان از افراد متخصص و فارغ التحصیلان دانشگاهی که دارای صلاحیت حرفه ای هستند خبر داد و افزود در راستای سرمایه گذاری در حوزه نیروی انسانی از افرادی که به عنوان مربی در حوزه تربیت فعالیت دارند مورد حمایت این سازمان قرار خواهند گرفت.

ایشان در این جلسه مهمترین اهداف سفر خود را تربیت کارآموزان در حوزه مهارت و دستیابی به انسان های توانمند عنوان کرد و گفت: وسعت نگرش و انتظار از کیش به عنوان قطب گردشگری ایران به وسعت تربیت در حوزه مهارت و دستیابی به انسان های توانمند نیز مورد توجه قرار گرفته است. 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور همچنین افزود: به منظور ارتقاء برند منطقه آزاد کیش می توانیم گام های موثری در این زمینه برداریم و این منطقه به یک مرجعیت مهارت و معین ملی تبدیل شود. این اقدام به عنوان مهمترین هدف است چرا که ظرفیت ها، قابلیت ها و نوع نقش آفرینی ها از بهترین گروه های مرجع برآمده اند، از این رو افکار فعالان در عرصه های اجتماعی مختلف فرهنگی، اقتصادی، صنعتی و اجتماعی و نیروهایی که اهل خلق هستند به عنوان سرمایه های انسانی محسوب می شوند. 

وی افزود: منطقه آزاد کیش از نقش پیشتازی و محوری برخوردار است و می توانیم در این منطقه تفاوت در حوزه مهارت را آن گونه نمایان کنیم که این فاصله ای که امروز با دروس دانشگاهی در جامعه جوان خودنمایی می کند و مانع های پیش رو را با نوآوری و نوظهوری در حوزه مهارت برطرف کنیم.

علی اوسط هاشمی با بیان اینکه امروزه 45 درصد از فارغ التحصیلان رشته های گوناگون بیکار هستند افزود: چگونه می توانیم امید به فردایی با موقعیت منطبق با شان نگاهشان را تغییر دهیم، بدون تردید امروز 40 درصد از کارآموزان سالانه را دانش آموختگان دانشگاه ها شکل می دهد یعنی تغییر، این تغییر را باید با توجه به نوع رویکرد بازنگری کرد.

دسته ی اخبار کیش 1400/06/11 نویسنده : مریم اکبری 0 نظر 1332 بازدید 0 پسند

سوالات متداول درباره منطقه آزاد کیش به معین مهارت ملی تبدیل خواهد شد

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است. شما اولین نظر را ثبت کنید.
بخش پشتیبانی کیش میزبان آنلاین میباشد. اگر سوالی دارید میتوانید از اپراتورهای ما کمک بگیرید.