مدارک مورد نیاز برای پذیرش هتل چیست؟

قوانین هتلداری در ایران به صورت رسمی پایه گذاری شده است و همواره اجرا می شوند. در ادامه با قوانین کامل هتل ها در پذیرش افراد آشنا خواهید شد.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش هتل

در مرحله اول باید به این مسئله توجه نمود که چند نفر قرار است در یک اتاق اقامت داشته باشند و این افراد چه نسبتی با یکدیگر دارند. از آنجایی که ایران یک کشور اسلامی می باشد بنابراین قوانین مربوط به دین اسلام اهمیت بسیار زیادی دارد. در نتیجه تمام افرادی که قرار است در یک اتاق اقامت داشته باشند باید با یکدیگر محرم باشند.

مدارک مورد نیاز

در مرحله دوم تمام مهمانان باید احراز هویت شده و مشخصات آنها با کارت ملی و شناسنامه مطابقت داشته باشد.
برای اقامت خانواده نیاز به ارائه مدارکی همچون شناسنامه و کارت ملی برای تمام افراد خانواده نیاز است.

قوانین هتل ها

مدارک مورد نیاز

این قوانین در اکثر هتل ها اجرا می شود اما ممکن است استثنایی هم وجود داشته باشد.

  • پذیرش افراد زیر 18 سال به تنهایی ممنوع می باشد و افراد زیر 18 سال فقط به همراه والدین اجازه پذیرش در هتل را دارند.
  • پذیرش کودکان زیر 7 سال به صورت رایگان و یا نیم بها می باشد البته در هتل های مختلف این موضوع متفاوت عمل می شود.

مدارک مورد نیاز برای مهمان های خارجی

از مهم ترین مدارکی که از مهمانان خارجی دریافت می شود پاسپورت و ویزا با اعتبار و مهر و امضا معتبر می باشد. بدون مدارک ذکر شده هتل ها از پذیرش افراد امتناع می کنند.

مدارک مورد نیاز

قوانین محرمیت برای مهمان های خارجی اعمال نمی شود.

مدارک لازم برای مهمانانی که به تنهایی سفر می کنند

افرادی که تنهایی به سفر های تفریحی، درمانی، کاری و... می روند از این قاعده مستثنی نیستند و باید مدارک لازم برای احراز هویت از جمله شناسنامه و کارت ملی را به همراه داشته باشند.

مدارک مورد نیاز

اگر از قبل اتاقی رزرو کرده اند نیز باید مدارک مربوط به رزرو را همراه خود داشته باشند.

زوجین با مدارک صیغه نامه

مدارک مورد نیاز

مدارک محرمیت در پذیرش هتل ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است بنابراین زوجین که ازدواج آنها به صورت رسمی در شناسنامه ثبت نشده است باید مدرک صیغه نامه معتبر به همراه مهر و امضا دفترخانه رسمی و کارت ملی زوجین به همراه شناسنامه خانم ارائه شود.

ایرانیان که دارای پاسپورت خارجی می باشند

مدارک مورد نیاز

اگر فرد ایرانی مقیم کشور دیگری باشد و پاسپورت کشور دوم را دریافت کرده باشد باز هم در هتل های ایران قوانین داخلی برای او اجرا می شود. مزیت این موضوع در این است که اتاق ها برای افراد خارجی در هتل ها عموما گران تر می باشند اما افراد ایرانی می توانند با هزینه یکسان رزرو اقامت داشته باشند.

ناگفته نماند: هتل های ایران در مورد قوانین محرمیت برای افراد ایرانی که دارای پاسپورت دیگری هستند نیز مانند بقیه افراد ساکن ایران اجرا می شود.

اگر مدارک دچار نقص بودند باید چه کاری انجام دهیم؟

مدارک مورد نیاز

اصلا جای نگرانی نیست. اگر مدارک خود را گم کرده اید و یا مشخصات مدارک شما با یکدیگر همخوانی نداشته و یا عکس مدارک با فرد همخوانی ندارد برای رزرو اتاق به مشکل خواهید خورد که از طرف پذیرش هتل به اماکن معرفی می شوید و با شرح بیانات خود و احراز هویت، نامه ای از اماکن دریافت خواهید کرد.
نامه اماکن برای هتل ها نیز دارای اعتبار می باشد و بدون دردسر می توانید در هتل مورد نظر اقامت داشته باشید.

نکاتی در مورد رزرو هتل به واسطه سایت های اینترنتی

سعی کنید اطلاعات مربوط به تمام مسافرین را به سایت های اینترنتی داده و سایت های واسطه اطلاعات را برای هتل ها می فرستند اما در مقابل صحت اطلاعات هیچگونه مسئولیتی ندارند و در صورت مغایرت اطلاعات مسئولیت با فرد رزرو کننده می باشد.

مدارک مورد نیاز

برای رفع نگرانی از صحت اطلاعات داده شده به سایت و چک کردن اطلاعات قبل از سفر فقط کافیست شماره واچر را وارد کرده و اطلاعات را به طور کامل چک کنید.

وارد کردن اطلاعات در مرحله رزرو کافی نمی باشد و ارائه اصل مدارک در هنگام پذیرش الزامی می باشد.

مدارک مورد نیاز

در صورتی که واریز مبلغ از طریق سایت انجام نشده باشد باید مدارک واریزی را اسکن کرده و برای هتل ارسال نمایید.

اگر اطلاعات واریزی به طور کامل در سایت ثبت نشده باشد یعنی رزرو به طور کامل و قطعی انجام نشده است و مسئولیت عواقب آن با فرد رزرو کننده است.

قبل از سفر باید تعداد شب های اقامت مشخص شده باشد و افراد در تاریخ معین اتاق را تحویل گرفته و در تاریخ مشخص اتاق را تحویل دهند.

مدارک مورد نیاز برای رزرو هتل های خارجی

مدارک مورد نیاز

بهتر است قبل از سفر به کشور های خارجی هتل و محل اقامت خود را رزرو کنید تا بدون دغدغه و نگرانی از سفر خود لذت ببرید.
توجه داشته باشید بعضی از کشور ها برای ورود نیاز به گرفتن ویزا از سفارت مربوطه در داخل ایران می باشد بنابراین در هنگام ارسال مدارک ویزا و پاسپورت از مدارک بسیار مهم برای هتل ها است. البته ویزا در پاسپورت نیز درج می شود. در واقع شما با ارائه پاسپورت، اطلاعات کاملی از خود برای هتل ارسال می نمایید.

نکته: مدت زمان اقامت باید مشخص باشد برای مثال اگر شما سه روز اتاقی را برای اقامت رزرو کرده اید و بنا به دلایلی می خواهید یک روز دیگر هم در هتل اقامت داشته باشید باید با واحد پذیرش هتل هماهنگی لازم را انجام دهید و از رزرو شدن اتاق برای روز های آینده اطمینان حاصل نمایید. در غیر این صورت  هتل هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.

نکاتی در مورد رزرو هتل در خارج از کشور

رزرو هتل های خارج از کشور ممکن است کمی با پیچیدگی همراه باشد زیرا ایرانیان کارت بانکی بین المللی ندارند و امکان پرداخت با کارت های بانکی داخلی در کشور های دیگر نمی باشد.

مدارک مورد نیاز

در این مواقع سه راه در پیش رو دارید.

  • از صرافی ها کمک بگیرید.
  • از طریق دوستان و آشنایان خود اقدام کنید.
  • از طریق سایت های واسطه اقدام به رزرو کنید.

مدارک مورد نیاز

برای پرداخت از طریق سایت های واسطه فقط نیاز است که کارت بانکی با رمز دوم داشته باشید. ادامه فرآیند پرداخت توسط سایت ها و با توجه به امکانات مالی که دارند انجام می شود. پرداخت به صورت ریال انجام شده و به واحد پول کشور مقصد تبدیل می شود.


خواندن این محتواها پیشنهاد می‌شود:

دسته ی گردشگری 1401/03/07 نویسنده : بهناز طاهری 0 نظر 1910 بازدید 0 پسند

سوالات متداول درباره مدارک مورد نیاز برای پذیرش هتل چیست؟

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است. شما اولین نظر را ثبت کنید.
بخش پشتیبانی کیش میزبان آنلاین میباشد. اگر سوالی دارید میتوانید از اپراتورهای ما کمک بگیرید.