قوانین پذیرش حیوانات در هتل های ایران

اگر دارای حیوان خانگی هستید حتما می دانید که قوانین نگهداری حیوانات خانگی در ایران با قوانین بین المللی در سایر کشور ها کمی متفاوت است.

حیوانات خانگی

قوانین در ایران بر پایه شرع نوشته و اجراء می شوند و در اسلام نگهداری از حیوانات خانگی در منزل امری پسندیده نیست.
ناگفته نماند قوانینی مصوب در مورد ممنوعیت نگهداری از حیوانات خانگی در هتل ها وجود ندارد اما درصد بسیار کمی از هتل ها زیر ساخت های لازم برای نگه داری از حیوانات را مهیا کرده اند.

هتل ها و پذیرش حیوانات خانگی 

حیوانات خانگی

اگر با هتل ها تماس گرفته باشید و در مورد پذیرش حیوانات خانگی پرسیده باشید قطعا با این جواب مواجه شده اید که به هیچ عنوان امکان پذیرش حیوانات خانگی در هتل وجود ندارد و در مورد افرادی که دارای پت هستند در بعضی از شرایط باید بین مسافرت کردن و نگه داری از حیوانات یک مورد را انتخاب کنند.

راهکار چیست؟

حیوانات خانگی

در صورتی که امکان سپردن حیوان خانگی به دوستان و آشنایان وجود ندارد به ناچار باید به پانسیون های نگهداری از حیوانات مراجعه کنید. ناگفته نماند که نگهداری حیوانات در این پانسیون ها اغلب دارای هزینه های بسیار سنگین می باشد.

چرا هتل ها از پذیرش حیوانات امتناع می کنند؟

حیوانات خانگی

اکثر هتل ها امکانات لازم برای پذیرش حیوانات خانگی را ندارند.
و از طرفی اکثر مسافران از لحاظ عقیدتی و ذهنی نمی توانند قبول کنند که در اتاقی سکونت داشته باشند که قبلا حیوان خانگی آنجا بوده از این رو هتل ها پذیرش حیوانات را به طور کامل ممنوع کرده اند.

شرایط نگهداری حیوانات در اقامت های بوم گردی 

حیوانات خانگی

نگهداری پت ها در اقامتگاه های بومگردی کمی متفاوت است و بعضی از آنها اجازه ورود حیوانات را به محوطه باز اقامتگاه می دهند.
اما به طور کلی قبل از سفر کردن با هتل یا اقامتگاه مربوطه هماهنگی لازم را انجام دهید تا سفر شما بدون چالش انجام شود.
به طور کلی در ایران امکان همراه بردن حیوانات خانگی در 99 درصد مراکز ممنوع می باشد و این چالش جدی برای صاحبان پت ها می باشد و کمی شرایط را برای آنها دشوار کرده است.

دلایل عدم نگهداری هتل ها از حیوانات خانگی 

از مهم ترین دلایل عدم پذیرش هتل ها از حیوانات خانگی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

دفع مدفوع و ادرار حیوان: در کشور های دیگر نیز قوانین بسیار سختگیرانه ای در مورد این مسئله وجود دارد و صاحبان حیوانات خانگی موظف هستند کیسه جمع آوری دفع مدفوع حیوان خود را به همراه داشته باشند در غیر این صورت جریمه خواهند شد. 

حیوانات خانگی

بنابراین رسیدگی به موضوع دفع ادرار و مدفوع حیوانات بسیار حایز اهمیت می باشد.

ریزش مو حیوانات: اگر اقامتگاهی اجازه ورود پت  به داخل مجموعه را می دهد باید به این نکته توجه کنید که جلوی ریزش مو حیوانات رو بگیرید. اصلاح به موقع و کوتاه نگه داشتن موهای حیوان همچنین به موقع برس کشیدن می تواند در کنترل ریزش مو بسیار موثر باشد.

حیوانات خانگی

سر و صدا: بعضی از حیوانات در هنگام مواجه با مکان جدید دچار استرس و اضطراب شده و بی قراری می کنند از این رو ممکن است برای مثال پارس کردن سگ برای دیگر میهمانان مزاحمت ایجاد کند.

حیوانات خانگی

به طور کلی حتی اگر اقامتگاهی اجازه ورود حیوانات خانگی را نیز بدهد با مسائل بسیار زیادی روبرو هستید و مسئولیت بسیار زیادی برای نگهداری از حیوان خانگی تان بر دوش شما می باشد و باید به نکات گفته شده توجه کنید.


خواندن این محتواها پیشنهاد می‌شود:

دسته ی گردشگری 1401/03/11 نویسنده : بهناز طاهری 0 نظر 3240 بازدید 5 پسند

سوالات متداول درباره قوانین پذیرش حیوانات در هتل های ایران

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است. شما اولین نظر را ثبت کنید.
بخش پشتیبانی کیش میزبان آنلاین میباشد. اگر سوالی دارید میتوانید از اپراتورهای ما کمک بگیرید.