قوانین بلیط هواپیما برای کودکان

یکی از راه هایی که شما را سریعتر به مقصد می رساند استفاده هواپیما می باشد اما شرکت های هواپیمایی همیشه محدودیت هایی برای مسافران قرار داده اند که یکی از چالش برانگیزترین این محدودیت ها برای مسافران که فرزندان زیر 12 سال دارند، محدودیت سنی می باشد ما در این مقاله قصد داریم توضیحات تکمیلی و کار آمد را برای شما بیان کنیم و در صورت علاقه مندی می توانید این مقاله را با اطرافیان خود که دارای فرزند هستند به اشتراک بگذارید تا با اطلاعات کامل سوار بر هواپیما شوند.

قوانین پروازی برای کودکان

نحوه محاسبه قیمت بلیط هواپیما برای کودکان

شرکت های هواپیمایی برای کودکان زیر 12 سال قوانین گوناگونی قرار داده اند، توجه داشته باشید که این قوانین ممکن است در برخی از ایرلاین ها متفاوت باشد.

  • قیمت بلیط هواپیما برای کودکان زیر 2 سال

نوزادانی که دو هفته از تولد آنان گذشته و منحنی سلامت خود را به خوبی طی کرده باشد، می توانند سوار بر هواپیما شود، لازم به ذکر است که در پروازهای داخلی برای نوزادان زیر 2 سال تنها هزینه ی جزئی برای بیمه و سایر موارد امنیتی تعلق میگیرد به نکاتی که در ادامه برای سفر راحت تر گفته می شود توجه داشته باشید:

  1. محل نوزاد در هواپیما: یکی از مسائلی که می تواند سفر شما را با نوزادان دلبندتان شیرین کند این است که پیش از رزرو بلیط به شرکت هواپیمایی و یا رزروکننده اطلاع دهید که نوزاد به همراه دارید، این کار سبب می شود که پرسنل در امن ترین نقطه هواپیما به شما صندلی بدهند و همچنین صندلی هایی را برای شما انتخاب کنند که بتوانید به راحتی پوشک نوزاد خود را تعویض کنید.  
  2. جلوگیری از گوش درد نوزاد در هواپیما: یکی از مشکلات رایج در بین نوزادانی که سوار هواپیما می شوند گوش درد می باشد و دلیل این امر بلند شدن و اوج گرفتن و یا فرود آمدن و ارتفاع کم کردن هواپیما است، این تغییر ارتفاع منجر به تغییر فشار در داخل کابین سبب فشار آمدن به گوش نوزاد می شود و در نهایت گوش درد و بی تابی را برای نوزادان در طول سفر به همراه دارد، اما برای جلوگیری از این اتفاق چه باید کرد؟ اگر نمیخواهید نوزاد شما در هواپیما اذیت شود، پیشنهاد میکنیم که موقع فرود آمدن و یا اوج گرفتن هواپیما حتما به نوزادان خود شیر دهید، زیرا عمل مکیدن، تا حد زیادی از فشار هواپیما می کاهد و دیگر نوزاد شما اذیت نخواهد شد. 
  3. محل قرارگیری نوزادان: بهترین جایگاه برای نوزاد در هواپیما کریر است، این وسیله علاوه بر اینکه سبب افزایش سلامت نوزاد شما می شود، راحتی و آسودگی والدین را نیز به همراه دارد.

قوانین بلیط های پروازی برای کودکان زیر دو سال

  • قوانین هواپیما برای کودکان بیشتر از 2 سال

اگر چه قوانین شرکت های هواپیمایی با یکدیگر متفاوت است اما معمولا برای کودکان بالای دو سال باید بلیط صندلی جدا پرداخت شود، حتی اگر آن کودک قرار باشد تا انتهای سفر بغل شما بنشیند و از صندلی استفاده نکند!

قوانین هواپیما برای کودکان بالای دو سال

توجه داشته باشید که درصدهای گفته شده در هر کدام از پرواز های چارتری و سیستمی و یا سفر های خارجی متفاوت می باشد:

قیمت بلیط برای کودکان در پروازهای سیستمی

بلیط های سیستمی بلیط هایی هستند که شما آن ها را از آژانس های گردشگری و یا شرکت های هواپیمایی تهییه می کنید و قیمت آنان مصوب بر خود شرکت هواپیمایی می باشد که در این صورت هزینه نوزادان زیر دو سال 10 الی 15 درصد قیمت بلیط بزرگسالان و کودکان بالای 2 سال 50 تا 75 درصد قیمت بلیط بزرگسالان می باشند، در این گونه سفرها به طور معمول نوزادان صندلی ندارند و چنانچه والدین تمایل به دریافت صندلی داشته باشند صندلی ویژه کودک با هزینه جدا در اختیار آنان قرار میگیرد.

قیمت بلیط کودکان در پروازهای چارتری

قیمت بلیط های چارتری بر خلاف بلیط های سیستمی می باشد و در هر فصل سال با تغییر حجم مسافران تغییر میکند، در بلیط های چارتری هزینه ی بلیط کودکان زیر دو سال 10 درصد هزینه بزرگسالان را به دلیل بیمه و خدمات شامل خواهد شد اما در کودکان بالاتر از 2 سال باید هزینه کامل مسافر پرداخت شود.

قیمت بلیط کودکان در سفرهای خارجی

قیمت پروازهای خارجی نیز مانند پروازهای داخلی می باشد، هزینه کودکان در این سفرها  10 درصد بهای بلیط بزرگسالان می باشد، در این گونه ایرلاین ها فاکتورهایی مانند ساعت، روز و فصل حرکت در سفر بسیار مهم و تاثیرگذار می باشند که همین موضوع سبب شده است تا قانون کلی برای قیمت بلیط ها وجود نداشته باشد.

قوانین پرواز خارجی برای کودکان

قوانین پروازی برای کودک بدون همراه

گاهی اوقات در برخی از سفر ها والدین به دلیل مشغله های کاری نمی توانند همراه کودکان باشند و اگر چه که سفر بدون همراه کودک بر خلاف میل والدین است اما گاهی اوقات راه دیگری وجود ندارد، به همین دلیل شرکت های هواپیمایی برای این کودکان قوانین ویژه ای را قرار داده اند، اما توجه داشته باشید که کودکان زیر 5 سال در شرکت های هواپیمایی اجازه حضور در هواپیما بدون همراه را نخواهند داشت اما برای رده سن بالاتر از 5 سال قوانین زیر برای آنان مطرح خواهد شد.

  • کودکان رنج سنی 5 تا 12: این کودکان تنها میتوانند پروازهای بدون توقف را رزرو کنند و به دلیل اینکه شرایط این کودکان پیش از پرواز بررسی می شود و ممکن است زمان بر باشد، باید 60 تا 90 دقیقه زودتر از افراد عادی در فرودگاه حضور پیدا کنند.
  • به دلیل اینکه صندلی در اختیار این کودکان قرار می گیرد باید هزینه کامل به ایرلاین مورد نظر پرداخت شود.
  • کودکان به هیچ عنوان نباید از مسئولی که برای همراهی آنان مشخص شده است جدا شوند.
  • از مهماندار بخواهید که مکانی را برای شما تعیین کند که صندلی کناری آن خالی باشد.
  • در صورت بروز هرگونه مشکل در اسرع وقت به خدمه پرواز گزارش دهید.
  • اما والدین عزیز توجه داشته باشند که فرم مربوطه شرکت هواپیمایی را به دقت پر کنند تا در صورت بروز هرگونه مشکل شرکت هواپیمایی بتواند از اطلاعات شما استفاده کند.

تحویل کودک پس از پرواز

زمانی که کودک شما به مقصد برسد از فردی که برای تحویل کودک در محل حاضر شده است امضا گرفته می شود و چنانچه ادامه سفر um با یک خط هوایی دیگر باشد تمامی اطلاعات کودک به خط هوایی جایگزین داده می شود.

قوانین پروازی برای کودکان بدون همراه

خدمات ویژه کودک در شرکت های هواپیمایی

شرکت های هواپیمایی به دلیل اینکه روحیه کودکان بسیار لطف می باشد برای پرواز بهتر، خدمات ویژه کودک مانند بازی های فکری، اسباب بازی، دفتر نقاشی و ... را برای آنان در نظر گرفته است، حتی جالب است بدانید که برخی از شرکت های هواپیمایی منوی مجزا برای کودکان قرار داده اند که به قدری خلاقانه و زیبا تزیین می شود که کودکان بهانه گیر نیز تمایل به خوردن این نوع غذا پیدا خواهند کرد.

دسته ی راهنمای پرواز 1399/10/03 نویسنده : فائزه عین آبادی 0 نظر 4545 بازدید 6 پسند

سوالات متداول درباره قوانین بلیط هواپیما برای کودکان

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است. شما اولین نظر را ثبت کنید.
بخش پشتیبانی کیش میزبان آنلاین میباشد. اگر سوالی دارید میتوانید از اپراتورهای ما کمک بگیرید.