معرفی شرکت هواپیمایی ایران ایر

قدیمی ترین و با سابقه ترین شرکت هواپیمایی در کشور عزیزمان، ایران ایر می باشد. این شرکت از سال 1350 تاکنون به عنوان اصلی ترین و فعال ترین ایرلاین مشغول خدمت رسانی است و توانسته اعتماد تمامی افراد را به خود جلب کند به همین دلیل موفق شده است تا به بیش از 60 مقصد در سراسر دنیا پرواز داشته باشد، چنانچه تمایل دارید اطلاعات جامع تری در مورد این ایرلاین به دست آورید می توانید با کیش میزبان همراه باشید

ایران ایر که در گذشته با نام هما شناخته می شد اولین شرکت هواپیمایی است که پرچم کشور را بر روی هواپیما طراحی کرده است. پرافتخارترین فعالیت این شرکت هواپیمایی، دو دهه اول تاسیس آن می باشد، در سال های 1344 تا 1356  ایران ایر به دلیل خرید جت بوئینگ و همچنین خرید هواپیمای ایرباس به عنوان اولین بهره بردار ایرباس معرفی شد، جالب است بدانید که هم اکنون به عنوان ایمن ترین ایرلاین در جهان شناخته می شود.

شرکت هواپیمایی ایران ایر

ایران هما یا ایران ایر در طول فعالیت خود همیشه در صدد آن بوده است که کشورش ایران را تنها مرکز موفق حمل بار و مسافر در دنیا کند. اگر چه که این ایرلاین بسیار معروف میباشد اما باز هم این شرکت دست از تلاش بر نداشته است و در نسل های پایانی این دهه نیز توانسته لقب پیشرفته ترین و پردرآمدترین ایرلاین را به خود اختصاص دهد به همین دلیل توانست با کنسرسیوم انگلیسی - فرانسوی نیز قراردادهایی برای خرید هواپیمایی مافوق کنکورد به امضا رساند.

ایران ایر

لوگوی شرکت هواپیمایی ایران ایر

شرکت هواپیمایی ایران ایر با پنج شرکت هواپیمایی آئروفلوت، آستریا ایر، آذربایجان، ترکیش، لوفت هانزا نماد مشترک دارد، جالب است بدانید که لوگوی این شرکت بسیار شبیه مجسمه های تخت جمشید می باشد. این برند به معنای نشان مرغ هما می باشد که فرد با نام ادوارد زهرابیان طراحی آن را به عهده داشته است، این برند در حقیقت پرنده ای افسانه ای در تخت جمشید باستانی را نمایان میکند جالب است بدانید که این طرح در سال 1341 طراحی شده است اما همچنان به عنوان برترین برند بین المللی شناخته شده است.

شرکت هواپیمایی ایران ایر

مقصد های پروازی ایران ایر

این شرکت هواپیمایی در حال حاضر با 35 شهر ایران و 26 شهر اروپایی و آسیایی قادر است پرواز کند.

ناوگان هواپیمایی ایران ایر

این شرکت هواپیمایی در حال حاضر دارای 43 هواپیمای فوکر ام دی  دارد که بعد از لغو تحریم های 118 هواپیما ایرباس ای تی آی سفارش داد که بزرگترین قرارداد هواپیمایی در تاریخ رقم خورد، به همین دلیل ایران ایر در آستانه خرید هواپیما از شرکت بوئینگ قرار دارد تا موفق شود تجهیز ناوگان هواپیمایی خود را در نسل قدیمی کنار بگذارد.

شرکت هواپیمایی ایران ایر

کلاس های پروازی ایران ایر

کلاس های پروازی ایران ایر به دو دسته اکونومی و هما کلاس و یا بیزینس کلاس تقسیم می شود که مسافران بر اساس امکانات و بودجه خود می توانند هر کدام از دو را انتخاب نمایند، چنانچه اطلاعات کاملی در مورد این گونه کلاس های پروازی ندارید مقاله معرفی کلاس های پروازی می تواند تا حد زیادی به شما در این زمینه کمک کند.  

حوادث شرکت هواپیمایی ایران ایر

یکی از مسائلی که برای اکثر ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است امنیت ایرلاین مورد نظر می باشد، اما لازم به ذکر است که هیچ شرکت هواپیمایی را پیدا نمی کنید که دچار حوادث و اتفاقات ناگوار نشده باشند، ما در این قسمت می خواهیم تمامی اطلاعات مربوط به حوادث و حواشی ایران ایر را به همراه دلیل بروز این اتفاق، برای شما در ادامه توضیح دهیم!

  1. بوئینگ 727 در سال 1358 در نزدیکی فرودگاه مهرآباد به دلیل شرایط بد هوایی و گرفتار شدن در طوفان به ارتفاعات البرز برخورد می کند که متاسفانه در این حادثه 128 نفر مسافر و خدمه پرواز جان خود را از دست می دهند.
  2. سال 1367 هواپیمایی ایران ایر از مبداء بندرعباس راهی کشور دبی بود که در میان راه توسط ناو آمریکایی مورد هدف قرار گرفت که در این پرواز 274 مسافر و 16 خدمه جان خود را از دست دادند اما در پی این خبر نیروی دریای آمریکا ادعا کرد که ناو آمریکایی ایرباس ایران ایر را با جنگنده اف 14 اشتباه گرفته است.

ایران ایر

کترینگ و غذای ایران ایر

کترینگ ایران ایر به عنوان بزرگترین و برترین کترینگ در خاورمیانه می باشد و روزانه 32000 سرویس شامل صبحانه، غذای گرم و سرد و میان وعده را تهییه می کند، این کترینگ به نوع پرواز شما وابسته است. به طور مثال چنانچه شما عزیزان کلاس پروازی عادی را برای سفر های خود انتخاب کرده باشید، می توانید سرویس های غذای گرم و اسنک به هنگام پرواز میل نمایید اما در پرواز بیزینس کلاس برای مسافران تنوع بالای غذایی را دارد و مسافران می توانند وعده های صبحانه، ناهار و شام را میل نمایند و یا میان وعده هایی مانند سرویس چای و دمنوش های گیاهی در طعم های مختلف را انتخاب کنند، جالب است بدانید که این چیدمان این سرویس ها با گل و میوه می باشد.

یکی از ویژگی های خوب شرکت هواپیمایی ایران ایر این است که این شرکت برای ارائه خدمات بهتر به مسافران خود رژیم غذایی بسیار خاص زیر را نیز ارائه می دهد:

  • غذای بیماران خاص مانند افراد مبتلا به دیابت، غذای بدون نمک و کلسترول
  • غذای رژیمی شامل غذای گیاهی و بدون لبنیات
  • غذای مخصوص نوزاد و کودک
  • غذاهای دریایی

پرسنل هواپیمایی ایران ایر

همراه داشتن فرم پزشکی برای این افراد الزامی است!

  1. خانم های باردار(بالا 28 هفته)
  2. افرادی که دچار بیماری های قلبی و عروقی، تنفسی، صرع، آنمی و دیابت می باشند.
  3. بیمارانی که داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی بدن مصرف می کنند.
  4. بیماران دیالیزی و مسافرانی که در طول سفر به کمک شخص دیگری نیاز داشته باشند.
  5. بیماران گوارشی
  6. بیماران گوش و حلق و بینی 
  7. بیماری ای چشمی (جراحی های چشم)
  8. بیماری های عفونی و واگیردار
  9. کچ گرفتگی و شکستگی اندام ها
    دسته ی راهنمای پرواز 1399/12/05 نویسنده : فائزه عین آبادی 0 نظر 2992 بازدید 1 پسند

    سوالات متداول درباره معرفی شرکت هواپیمایی ایران ایر

    نظرات کاربران

    نظری ثبت نشده است. شما اولین نظر را ثبت کنید.
    بخش پشتیبانی کیش میزبان آنلاین میباشد. اگر سوالی دارید میتوانید از اپراتورهای ما کمک بگیرید.