سفر به کیش با خودرو شخصی

کیش همواره میزبان گردشگران و مسافران زیادی به دلیل جاذبه های تاریخی، تفریحی و بازارهای متنوع می باشد. مسافران غالبا برای راحتی و دغدغه کمتر، سفر با تور کیش و به صورت هوایی را انتخاب می کنند، اما گروهی از مسافران و گردشگران سفر شهر به شهر با خودرو و بعد آن، از طریق دریا به جزیره کیش را ترجیح می دهند که مزایا و معایب خاص خود را دارد.

سفر با خودرو با کیش

اجاره ماشین در کیش با قیمت بسیار مناسب

مزایای سفر با خودرو به کیش

در سفر با ماشین به کیش از شهرهای مختلفی عبور می کنید و از مناظر زیبایی که در شهرها یا مسیرهای بین راهی وجود دارد لذت می برید و لحظات شما خاطره انگیز تر و متنوع تر می شود، همچنین رانندگی در خیابان های قانونمند کیش نیز دلنشین است. زمانی که به کیش برسید می توانید به راحتی و هر زمان که دوست دارید به مکان های مختلف جزیره بروید و نگران مسافت های طولانی برخی بازارها تا محل اقامت یا رفت و آمد نیمه شب جنگ های شبانه مانند: جنگ های شبخند، جنگ ستارگان رنگارنگ و ... نباشید.

معایب سفر با خودرو به کیش

سفر با خودرو معایب خاص خود را دارد، در سفر با خودرو ممکن است شما اطلاعات کافی از مسیرها و جاده ها را نداشته باشید و گم شوید. اما در سفر هوایی استرس و دغدغه ای برای گم شدن در مسیرها شهرها و جاده ها تا مقصد را ندارید.
در سفر به جزیره ی زیبای کیش مسافت طولانی را برای رسیدن به مقصد باید سپری کنید و مستلزم حوصله رانندگی برای مدت زمان طولانی می باشد. غالبا این موضوع بر کیفیت و مطلوب بودن سفر شما به دلیل خستگی تاثیر  دارد. اگر در سفر به کیش از هواپیما استفاده کنید، این مسیر طولانی فقط حدود 2 ساعت زمان نیاز دارد تا شما به مقصد برسید.
در سفر با ماشین به کیش باید روزهای بیشتری را به سفر اختصاص دهید و برنامه ی سفری طولانی را تنظیم کنید، زیرا حدود نیمی از سفر شما صرف طی کردن مسیر می شود و برای گشت و گذار و تفریح در جزیره نیز نیاز به چند روز زمان دارید.

سفر باخودرو با کیش

بندرها ورودی به کیش با خودرو

  • بندر چارک

بهترین و مناسب ترین انتخاب بندر برای سفر به کیش با ماشین بندر چارک است، در این بندر در تمامی فصول سال لنج های کیش در حال رفت و آمد هستند و مشکل منتظر ماندن طولانی برای شناورها را ندارید. شناورهای این بندر از ساعت 6:15 صبح تا 16  به مقصد کیش حرکت می کنند و برگشت آنها از کیش از ساعت 8:30 تا 17:30 می باشد، فاصله این بندر تا کیش حدود 32 کیلومتر و مدت زمانی 2:30 می باشد.

  • بندر آفتاب

فاصله این بندر تا کیش کم است و حدود 18 کیلومتر می باشد، قاعدتا زمان کمتری نیز نسبت به بنادر دیگر برای رسیدن به مقصد سپری می شود، حدودا یک ساعت و سریع تر به جزیره کیش می رسید و مدت زمان کمتری روی دریا هستید. اما بندر آفتاب به دلیل کمبود شناورهای آن با استقبال کمتری روبرو شده است. اگر شما از شناورها جا بمانید، باید مدت زمان زیادی منتظر باشید تا شناور بعدی از لنگر به مقصد کیش حرکت کنند.

  • بندر لنگه

بندر لنگه طولانی ترین مسیر را نسبت به بنادر دیگر تا کیش دارد که حدود 93 کیلومتر و صرف زمان 4 ساعت می باشد. توصیه می شود، در انتقال خودرو در این بندر از لندیگراف استفاده کنید. در روزهای نوروزی لندیگراف های زیادی وجود دارند، اما در دیگر روزها ممکن است مدت زمان زیادی منتظر آن بمانید.

لندیگراف چیست؟

یکی از وسایل حمل دریایی می باشد که در اصل برای جابه جایی نیروهای نظامی دریایی در ساحل بوده است، اما در حال حاضر علاوه بر کاربرد نظامی لندیگراف در حمل دریایی تجاری نیز کاربرد دارد و برای جابجا کردن خودروها، ماشین آلات سنگین، کانتینر، کامیون و مواد فله از آن استفاده می شود. این شناور در سه بندرگاه چارک، لنگه و آفتاب برای حمل خودروها و مسافران کیش وجود دارد.

سفر به کیش با خودرو

شرایط ورود خودرو به کیش

برای حمل خودرو از بندرها به کیش باید به موارد زیر دقت داشته باشید:

  1. حداقل 2 ساعت قبل از حرکت شناورها در بندر حضور داشته باشید، تا عقب نمانید و مجبور شوید مدت زمان زیادی را برای شناور بعدی منتظر بمانید.
  2. در صورت داشتن حیوان زنده حتما شناسنامه، و اسناد مربوط به دامپزشکی را به مراکز دارای صلاحیت ارائه نمایید.
  3. در طول سفر از دویدن، پیاده روی های نا به جا و خم شدن روی ریل کشتی ها جدا خودداری کنید.
  4. در زمان ورود و خروج به شناور و طول سفر مراقب فرزندان خود باشید و از مخفی شدن در قسمت های مختلف کشتی و دست زدن به تجهیزات آن جلوگیری نمایید.
  5. در صورت داشتن سابقه ی بیماری های خاص مانند: ناراحتی های قلبی و عروقی، صرع و آسم و ... حتما به مسئولین شناورها اطلاع دهید.

مدارک لازم برای حمل خودرو به کیش

برای ورود ماشین به کیش لازم است حتما اصل و کپی کارت خودرو، برگه معاینه فنی و گواهینامه رانندگی را همراه داشته باشید، همچنین برگه کاپوتاژ یا برگه مجوز گمرکی خروج خودرو از سرزمین اصلی حتما تا پایان سفر همراه خود داشته باشید.
دقت داشته باشید که در روزهایی که گردشگری در کیش رونق بسیاری دارد؛ مانند: ایام نوروزی و ... حتما باک ماشین خود را پر کنید، زیرا جایگاه های عرضه سوخت با کمبود بنزین مواجه می شوند و ممکن است شما در طول سفر با مشکل کمبود سوخت روبرو شوید. همچنین اگر خودروتان تولید داخلی است؛ حتما خودرو خود را چک کنید، زیرا نمایندگی خودروسازی های بزرگ ایرانی در کیش خدمات دهی نمی کنند و شما برای تعمیرات و قطعات یدکی دچار مشکل می شوید.

هزینه سفر به کیش با خودرو

هزینه سفر به کیش با خودرو حدودا برابر با سفر هوایی به کیش است و هر ساله در حال تغییر و نوسان می باشد. برای ورود خودرو به کیش باید هزینه ای را به عنوان ورودی پرداخت کنید و همچنین پرداخت هزینه ای برای شناوری که خودرو شما را از یکی از بنادر به کیش می آورد. لازم است بدانید که هزینه ورودی برای 5 روز می باشد و برای هر روز اضافه مبلغی جداگانه دریافت می شود.

سفر به کیش با خودرو

خروج خودرو از کیش

فقط بندرگاه کیش، برای خروج خودرو وجود دارد و تمامی شناورها در این بندر هستند، لازم است برای خروج خودرو به نکات زیر دقت کافی را داشته باشید:

  1. کارهای اداری شامل ارائه کارت شناسایی خودرو و پر کردن فرم اظهار نامه گمرکی را انجام دهید و دو ساعت قبل از حرکت شناور در بندرگاه حضور داشته باشید.
  2. عوارض ورودی و جرائم احتمالی رانندگی را در بانک ملی جنب بندرگاه پرداخت کنید.
  3. برگه ورود موقت خودرو را به انتظامات بندرگاه تحویل دهید، تا اجازه ورود به کشتی را به شما بدهند.
  4. در پایان لازم است فرم دو قسمتی کابوتاژ را در دفتر گمرک جمهوری اسلامی مهر بزنید.

مقررات کالاهای مسافران

مسافران هنگام خروج، برای اشیاء شخصی مستعمل خود به شرط غیر تجاری بودن از پرداخت عوارض گمرکی معاف هستند و می توانند در هر سال فقط یک بار کالای مجاز تا سقف 80 دلار به شرط غیر تجاری بودن و معافیت از پرداخت عوارض گمرکی از کیش خارج کنند. لازم است بدانید که بیشتر از این مقدار شامل عوارض گمرکی می شود.

سفر به کیش با خودرو
اگر ماموران گمرک تشخیص دهند که برای خروج کالا به سرزمین اصلی نیاز به ثبت معافیت گمرکی می باشد. لازم است با داشتن بلیط، شناسنامه یا گذرنامه برای خرید کارت سبز گمرکی اقدام کنید. دفتر صدور کارت سبز گمرکی در ترمینال مسافری بندرگاه کیش قرار دارد.
مسافران باید تمام کالاهای همراه خود را به گمرک اطلاع دهند و از مخفی کردن، جاسازی آن و یا عبور از مسیر های غیر گمرکی بپرهیزند، زیرا در این صورت کالای آنها به عنوان کلای قاچاق محسوب می شود. همچنین خارج کردن وسایل برقی بزرگ مانند: تلویزیون و یخچال فریزر، قطعات و لوازم فنی مورد استفاده در واحدهای تولیدی و دارو بیشتر از مصرف شخصی ممنوع می باشد.

دسته ی گردشگری 1399/08/27 نویسنده : میترا امیری 0 نظر 3926 بازدید 7 پسند

سوالات متداول درباره سفر به کیش با خودرو شخصی

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است. شما اولین نظر را ثبت کنید.
بخش پشتیبانی کیش میزبان آنلاین میباشد. اگر سوالی دارید میتوانید از اپراتورهای ما کمک بگیرید.