سازمان منطقه آزاد کیش

جزیره کیش یکی از هفت منطقه آزاد تجاری در کشور عزیزمان ایران است، مناطق آزاد تجاری به معنای این نیست که قوانین نداشته باشد و کاملا آزاد باشد، بلکه منظور از منطقه آزاد تجاری این است که این منطقه قوانین مخصوص به خود را برای انجام فعالیت ها و فرایند های گمرکی و ... دارا می باشد و مشمول قوانین جاری در تمامی نقاط ایران نیست. اداره منطقه آزاد کیش به عهده سازمان منطقه آزاد کیش می باشد که مسئولیت های این سازمان از سمت شورای عالی منطقه آزاد، تهیه و در نتیجه تصویب شده است.

همانطور که می دانید جزیره کیش مکانی سرشار از آرامش، عاری از هرگونه آلودگی، دور از مسائل و مشکلات سیاسی، رعایت تمامی قوانین و مقررات اجتماعی توسط شهروندان و گردشگران، زیبا و امن، مجهز به بهترین امکانات جمع آوری و دفع مواد زائد، بهداشتی، پیشگیری و کنترل حوادث ، مقتدر، مورد اعتماد و مبتنی بر بروز جرایم می باشد اما تمامی این آرامش ها نتیجه تلاش های مستمر سازمان منطقه آزاد کیش است، در این قسمت می خواهیم تمامی بخش های سازمان منطقه آزاد کیش را برای شما معرفی کنیم.

سازمان منطقه آزاد یکش

چه کسانی سازمان منطقه آزاد را اداره میکند؟

پنج هیات مدیره مسئولیت اداره کردن سازمان منطقه آزاد کیش را به عهده دارد که تمامی اختیارات تعیین نحوه کاربری اراضی منطقه آزاد، استفاده از منابع ملی و فروش، واگذاری آن ها بر حسب قانون و آیین نامه های اجرایی مصوب مجمع عمومی را به عهده دارند. این معاونت ها به 5 بخش عمران و امور زیربنایی، توسعه و مدیریت، فرهنگی و اجتماعی، گردشگری، اقتصادی و سرمایه گذاری تقسیم شده است. روسای هیئت مدیره وظایفی شامل: روش های اجرایی ، انعقاد قراردادها، چگونگی وصول عوارض، نحوه ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی و معنوی، کشتی ها و هواپیماها را به عهده دارند.

معرفی مدیران سازمان منطقه آزاد کیش

  1. غلامحسین مظفری: رئیس هیات مدیره و مدیر عامل
  2. خسرو نشان: معاون گردشگری
  3. علی مقدس زاده: معاون اقتصادی و سرمایه گذاری
  4. سعید پورعلی: معاون فرهنگی و اجتماعی
  5. ناصر آخوندی: عضو هیئت مدیره، معاون توسعه مدیریت
  6. سید محمدرضا مداح: مشاور و مدیر کل حوزه مدیر عامل
  7. محمد پورسینا: مدیر بازرسی و پاسخگویی به شکایات
  8. امیر ترکاشوند: سرپرست مدیریت جزایر اقماری
  9. محمد ثاقب فرد: مدیر امور مجامع و حسابرسی داخلی
  10. محمود افتاده: مدیر حقوقی ، امور قراردادها و املاک
  11. سید علیرضا علوی رضوی: مدیر روابط عمومی و امور بین المللی

مدیر سازمان منطقه آزاد کیش

مدیران سازمان منطقه آزاد کیش

معرفی ادارات سازمان منطقه آزاد کیش

  • فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • دفتر مدیر عامل
  • ارزیابی عملکرد
  • حراست
  • مجامع و حسابرسی
  • حقوقی
  • روابط عمومی

مسئولین اداره سازمان منطقه آزاد کیش

اهداف سازمان منطقه آزاد کیش

هدف عمومی جزیره این است تا مقصدی بی مانند در زمینه های فرهنگی و محیط زیستی باشد و به الگویی پایدار در دانش و مهارت و انتقال آموزش تبدیل شود دستیابی به این اهداف نیازمند پیش زمینه هایی می باشد که سازمان منطقه آزاد کیش در جهت آماده سازی این پیش زمینه ها می باشند و به دو قسمت کلی تقسیم می شود:

  1. راهبرد و اهداف گردشگری: جزیره کیش به دلیل داشتن موقعیت مکانی بسیار مناسب و صد البته زیبایی های منحصر به فرد قابلیت تبدیل شدن به یکی از مراکز گردشگری در خاورمیانه را دارا می باشد، بنابراین باید در جهت رسیدن به این هدف فرایندهای زیادی انجام شود.
  2. راهبرد و اهداف اقتصادی: این هدفی است که سبب شده تا حد زیادی در جزیره کیش بالا رود و اقتصاد این جزیره به وضعیت پایدار دست پیدا کند و معیارهای دست یافتن به این هدف، بازدهی مالی بالا، توانایی جذب بازارهای جدید، تشویق به هزینه کردن بیشتر و کاهش خروج، ایجاد مشاغل جدید، دستیابی به هویت ویژه و تثبیت می باشد.

سازمان منطقه آزاد کیش

طرح جامع سازمان منطقه آزاد کیش چیست؟

شورای عالی شهرسازی و معماری دارای 12 وزیر با سمت های زیر می باشد:

1_رئیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران 2_ نماینده وزرات مسکن و شهرسازی 3_نماینده وزارت نیرو 4_نماینده وزارت کشور 5_نماینده وزارت دفاع و پشتیبان نیروهای مسلح 6_نماینده وزارت جهاد کشاورزی 7_نماینده وزارت صنایع و معادن 8_نماینده وزارت راه و ترابری 9_نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 10_نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی 11_نماینده سازمان حفاظت محیط زیست 12_نماینده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری.

سازمان منطقه آزاد کیش

شرکت های تابع سازمان منطقه آزاد کیش

شرکت تابع به شرکتی گفته می شود که به طور کامل و یا قسمتی از آن تحت کنترل سازمان منطقه آزاد کیش باشد و یا نصف بیشتر سهم آن شرکت را خریداری کرده باشد. اما شرکت هایی که تا امروز شرکت های تابع سازمان منطقه آزاد کیش معرفی شده اند، شامل: سرمایه گذار و توسعه کیش، علوم و فنون کیش، هواپیمایی کیش، بیمارستان کیش هستند.

موقعیت مکانی سازمان منطقه آزاد کیش

سازمان منطقه آزاد کیش در بلوار سنایی و نزدیک به میدان قرار گرفته است مکان هایی مانند بازار بهکیش، دانشگاه آزاد اسلامی، مسیر دوچرخه سواری به این سازمان نزدیک می باشند.

دسته ی معرفی اماکن کیش 1399/09/24 نویسنده : فائزه عین آبادی 0 نظر 3442 بازدید 1 پسند

سوالات متداول درباره سازمان منطقه آزاد کیش

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است. شما اولین نظر را ثبت کنید.
بخش پشتیبانی کیش میزبان آنلاین میباشد. اگر سوالی دارید میتوانید از اپراتورهای ما کمک بگیرید.