راهنمای گردشگری ویژه معلولین

برخی اوقات اتفاقاتی در زندگی ما پیش می آید که سبب می شود بخشی از سلامتی خود را به طور کامل و یا موقت از دست بدهیم اما این موضوع دلیل نمی شود که خودمان را از سفر کردن و محروم کنیم و تصور کنیم چون معلول هستیم، نباید به تماشای شهرهای دیگر برویم.

آمار سال های اخیر حاکی از این است که بسیاری از افراد ناتوان و کم توان مسافرت های زیادی رفته اند ما در این قسمت در مورد راهنمایی گردشگری ویژه معلولین اطلاعات کاربردی را به شما خواهیم گفت بنابراین با ما همراه باشید.

راهنمای گردشگری معلولین

معرفی موسسات مهم توریسم معلولین

  • موسسه ی Society for accessible travel and hospitality: به معنی انجمن مهمان نوازی و مسافرت آسان می باشد و در سال 1976 برای رفاه حال معلولین تاسیس شد و هم اکنون با آژانس های مسافرتی، انجمن ملی گردشگری، موسسه بین المللی همکاری کرده و تمام تلاش خود را برای بهبود فرصت های سفر معلولین به کار گرفته است.
  • موسسه یsage traveling: این موسسه به معنای توریسم معلولین می باشد، جالب است بدانید فرد معلول که عاشق سفر است این موسسه را در سال 2009 تاسیس کرده است.
  • موسسه ی wheelchair holiday: این موسسه در انگلستان قرار دارد و کارشناسان بسیار ماهر در مورد امکانات اقامتی مناسب در هتل ها، خدمات فرودگاهی، ترانسفر و پرواز تحقیق می کنند سپس مکان های ایده آلی را برای معلولین در نظر می گیرند.
  • موسسه ی GRABO tours Reisen: معتبرترین و معروف ترین آژانس مسافرتی ویژه معلولین می باشد که در سال 2000 تورهای هوایی، قطار و دریایی به کشورهایی مانند چین، تبت، ویتنام، آفریقای جنوبی، اسپانیا، تونس، بلغارستان و قطب شمال برگزار کرده است.

موسسات توریسم معلولین

نکات مهم سفر برای افراد ناتوان

یکی از مسائلی که منجر می شود سفر برای ما لذت بخش و شیرین شود برنامه ریزی و رعایت نکات کاربردی در سفر است. برنامه ریزی پیش از سفر برای تمامی افراد علی الخصوص افراد معلول از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است.

1_ امکانات معلولین شهر مقصد را بررسی کنید!

تمامی شهر ها و کشورها خدمات ویژه و به خصوصی را برای معلولین قرار داده اند که ممکن است شما از آن ها بی اطلاع باشید به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای راحتی خود و بهره مندی هر چه بیشتر از خدمات معلولین پیش از سفر کاملا تحقیق کنید تا بتوانید سفری ایده آل و بسیار راحت را تجربه کنید.

2_ خرید بلیط هواپیما ویژه افراد ناتوان

اکثر شرکت های هواپیمایی خدمات ویژه برای افراد معلول دارا هستند بنابراین بهتر است که به هنگام رزرو بلیط هواپیمایی معلولیت خود را شرح دهید و تقاضای کمک خود را به ثبت برسانید 

3_ انتخاب هتل مناسب

به هنگام رزرو هتل حتما توجه داشته باشید که به آسانسور ویژه حمل ویلچر و یا رمپ با شیب مناسب مجهز باشد. لازم به ذکر است که اگر چه هاستل ها ارزان می هستند اما امکانات خاصی را برای معلولین ندارند و همین موضوع سبب می شود که شما به هنگام اقامت اذیت شوید. چنانچه شما عزیزان تمایل دارید به جزیره کیش سفر کنید، می توانید امکانات هتل های جزیره کیش را مطالعه نمایید و یا با مشاورین ما تماس بگیرید تا شما را در انتخاب هتلی بسیار مناسب راهنمایی کنند.

4_ از محدودیت های خود آگاه باشید!

اگر چه که دیدن مناظر جذاب برای تمامی افراد لذت بخش است اما توجه داشته باشید که ممکن است به دلیل معلولیت شما رفتن به آن مکان ها سلامتی شما را تهدید کند به همین دلیل پیشنهاد می کنیم از رفتن به آن مناطق صرف نظر کنید.

چالش های معلولین در سفر

چالش های سفر برای افراد معلول

توجه داشته باشید که چالش هایی برای افراد معلول در سفر وجود دارد، بنابراین پیش از سفر به تمامی این نکات با دقت فکر کنید.

  • کارکنان غیر حرفه ای که  قادر به اطلاع رسانی و مشاوره در مورد مسائل دسترسی نیستند.
  • خدمات رزرو غیر قابل دسترس و وب سایت های مربوطه
  • عدم دسترسی فرودگاه ها و انتقال امکانات و خدمات
  • عدم دسترسی به هتل ها، رستوران ها، مغازه ها، توالت ها و مکان های عمومی
  • خیابان های غیر قابل دسترس و خدمات حمل و نقل

معلولین در سفر

دسته ی گردشگری 1400/01/04 نویسنده : فائزه عین آبادی 0 نظر 3297 بازدید 1 پسند

سوالات متداول درباره راهنمای گردشگری ویژه معلولین

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است. شما اولین نظر را ثبت کنید.
بخش پشتیبانی کیش میزبان آنلاین میباشد. اگر سوالی دارید میتوانید از اپراتورهای ما کمک بگیرید.