راهنمای خرید و حراجی جزیره کیش

خرید به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری برای مسافران و گردشگران در جزیره ی زیبا و رویایی کیش محسوب  می شود، خرید در کیش برای بسیاری از افراد جذاب، لذت بخش و هیجان انگیز است، زیرا جزیره زیبای کیش علاوه بر اینکه از مناطق آزاد کشور میباشد، دارای مزیت های اقتصادی چشمگیری است.

خرید در کیش

خرید یکی از لذت بخش ترین قسمت های سفر به نقاط مختلف است و این امر در مورد توریست های سراسر جهان صدق می کند، اگر شما قصد دارید با تور به جزیره مرجانی کیش سفر کنید، ما شما را راهنمایی میکنیم تا بتوانید راحت تر خرید کنید، ضمنا برای خرید تور کیش به سایت ما کیش میزبان می توانید مراجعه نمایید.

دانستنی های کلی در مورد خرید در کیش

برای خرید از جزیره کیش لازم است با برخی از ویژگی های کلی آن آشنا شوید و بدانید چه دلایلی باعث شده است که مسافران زیادی تمایل به خرید از جزیره کیش را داشته باشند.

  • کیش؛ منطقه آزاد تجاری و اقتصادی

کیش از جمله مناطق آزاد اقتصادی و تجاری است که در جنوب کشور واقع گردیده است، ورود کالا به این جزیره از سراسر جهان بدون پرداخت حق گمرکی انجام می شود و این امر باعث شده که قیمت کالا در این منطقه نسبت به سایر نقاط ایران ارزان تر باشد.

منطقه آزاد کیش

اما به این نکته توجه داشته باشید که خروج کالا از این منطقه با هدف تجاری شامل هزینه های گمرکی می شود که البته این موضوع شامل خریدهای شخصی نمی شود. بنابراین بهتر است در سفر به کیش شخص خرید کنید و اگر برای خرید انبوه به کیش سفر کرده اید لازم است اطلاعات کافی از قوانین ورود و خروج کالا در کیش کسب کنید.

  • طیف محصولات در کیش

با توجه به مواردی که در بالا گفته شد و آنچه که بیشتر مورد توجه مسافران و گردشگران بوده است، محصولاتی که در بازارها و مراکز خرید متنوع کیش ارائه می شود، غالبا کوچک و شخصی است و مواردی همچون: پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کیف و کفش، عطر و ادکلن، اقلام تزئینی و دکوری، محصولات الکترونیکی، اکسسوری ها و تنقلات غذایی مثل شکلات و ... می باشد.

خرید کردن

نکات مهم در انتخاب مرکز خرید در کیش

زمانی که با تور به کیش سفر می کنید، باید برنامه ریزی لازم و درست را داشته باشید تا بتوانید از سفر خود نهایت لذت را ببرید و خاطره ای به یاد ماندنی برای خود و همراهانتان به ارمغان بیاورید، اگر خرید یکی از علایق اصلی یا هدف شما از سفر است باید در انتخاب مرکز خرید دقت نمایید.


مراکز خرید و بازارها را می توان بر اساس کالا یا اجناس مورد نظرخود، قیمت مورد نظر یا همان هزینه ای که در نظر گرفته اید و یا گشت و گذار در مراکز خرید همراه با تفریح و سرگرمی انتخاب کنید که در زیر در مورد هر کدام به اختصار توضیح می دهیم:

بازار کیش

  • خرید هدفمند کالای مورد نظر در کیش

جزیره کیش به عنوان قطب گردشگری کشور دارای مراکز خرید متنوع کوچک و بزرگ می باشد که در غرفه ها و فروشگاه های این مراکز خرید و بازارها انواع محصولات را به مشتریان ارائه می دهند اما برخی از آنها تخصصی هستند و فقط یک نوع کالای خاص را ارائه می دهند.


چنانچه هدف شما از خرید مشخص است و می خواهید فقط کالای مورد نظر خود را تهیه نمایید بهتر است یه مراکز خرید بروید که تنها در همان حوزه کالا و خدمات ارائه می دهند، برای مثال: مرکز خرید شارستان بسیار ایده آل برای افرادی است که می خواهند لوازم الکترونیکی همچون گوشی موبایل، لوازم جانبی و ... را خریداری کنند.

خرید کردن

برای خرید پوشاک در جزیره کیش نیز مراکز خرید متعددی وجود دارند که دارای غرفه ها و فروشگاه های لباس هستند، برای مثال اگر در سفر خود به کیش می خواهید لباس مجلسی زیبا و شیک بخرید بهترین و مناسب ترین گزینه برای شما بازار پردیس 1 است یا اگر برای کودکان خود به دنبال لباس های متنوع و برند هستید می توانید به بازار مرجان و مرکز تجاری کیش بروید و  همچنین بازار دامون  و مرکز خرید ونوس بهترین گزینه برای خرید لباس های آقایان می باشد.

خرید هدفمند

علاوه بر آن برای خرید عطر و ادکلن های بازار زیتون بسیار ایده آل است و می توانید خریدی مطابق سلیقه و به دلخواه خود داشته باشید و همچنین در سفر به کیش می توانید از بازار پردیس 2 لوازم خانگی، تزئینات، دکوری و اکسسوری ها را تهیه کنید.

  • خرید در کیش بر اساس میزان هزینه 

اصولا یکی از مواردی که در زمان خرید باید مد نظر داشته باشید میزان هزینه و سطح قیمتی است که برای کالا یا اجناس مورد نظر خود در نظر گرفته اید، اگر هزینه برای شما ملاک نیست و به دنبال خرید محصولات برند هستید می توانید برندهای مختلف را در مرکز تجاری کیش، مرکز تجاری کوروش سنتر،  مرکز خرید پردیس 1 و پردیس 2 خریداری کنید.


نقطه مقابل این موضوع نیز وجود دارد و گروهی از مسافران به دنبال خریدی ارزان هستند و توانایی آن ها در حد خرید و سنجش کالاهای ارزان چینی می باشد، بازارهای مروارید و بازار پانیذ اجناس و کالا هایی با قیمتی ارزان و مناسب دارند، علاوه بر آن برای داشتن خریدی ارزان و مقرون به صرفه می توانید به مراکز خرید بومیان و کیشوندان همچون بازار عرب ها و بازار صفین بروید و خریدی ارزان و لذت بخش را تجربه کنید.

خرید بر اساس قیمت

  • خرید در جزیره کیش همراه با سرگرمی

بسیاری از افراد با تور به جزیره کیش سفر می کنند و مدت زمان اقامت آنها در این جزیره زیبا و مرجانی محدود است، مدت زمان تورهای کیش غالبا بین 3 تا 5 روز متغیر است و شما باید در مدت زمان سفر خود با مدیریت و برنامه ریزی زمان کافی برای بازدید از مکان های دیدنی و تاریخی، لذت بردن از تفریحات هیجان انگیز آبی و غیرآبی و در نهایت گشت و گذار در بازارها و مراکز خرید را داشته باشید.


برخی از مراکز خرید مدرن و پیشرفته کیش علاوه بر دارا بودن غرفه ها و فروشگاه های متنوع از امکاناتی همچون شهر بازی ، رستوران، کافی شاپ و ... برخوردار هستند و مسافران علاوه بر گشت و گذار در بازار و خرید کالاها و اجناس مورد نظر خود می توانند در مکان های مختلف آن سرگرم شوند و از خوردن یک غذا ایرانی یا دریایی با کیفیت، فست فود خوشمزه و یا نوشیدنی لذت ببرند. مرکز خرید دامون، مرکز تجاری کیش و مرکز خرید پردیس یک انتخابی ایده آل برای خرید و تفریح هستند.

مراکز خرید کیش

حراجی های کیش، مناسب ترین زمان برای خرید

کیش نیز همچون شهرهای دیگر کشور در بازه های زمانی خاصی اجناس و کالاهای خود را با تخفیف و به اصلاح حراج به مشتریان ارائه می دهد، اصولا زمان مشخص و تعیین شده ای برای حراجی های کیش وجود ندارد و غالبا حراجی های کیش در بازه های زمانی پایان فصل و زمان هایی که رونق گردشگری در کیش بسیار کم است می باشد.


اگر قصد شما از سفر به کیش خرید است از اواخر اردیبهشت ماه تا اواخر خردادماه به دلیل فصل امتحانات دانش آموزان و اوایل مهرماه تا پایان آذرماه که آغاز سال تحصیلی می باشد زمان بسیاری مناسبی است، زیرا قیمت کالاها در این ماه ها به نسبت سایر ماه های سال پایین تر است. علاوه بر آن اگر تحمل گرمای تابستان کیش برای شما ممکن است، جشنواره های تابستانی جزیره کیش و تخفیفات آن یکی از گزینه های ایده آل و مطلوب برای خرید در جزیره کیش می باشد.

حراجی کیش

راهنمای خرید در فصل حراج کیش

همانطور که گفته شد بازه های کم رونق گردشگری کیش و در ماه های گرم تابستان بهترین زمان برای خرید ارزان و استفاده از تخفیفات در جزیره کیش است در جزیره توریستی کیش مراکز خرید متعددی وجود دارد که تنوع اجناس و قیمت های آن بسیار بالا است بنابراین بهتر است قبل از خرید کالای مورد نظر قیمت آن را با چند فروشگاه یا مرکز خرید دیگر مقایسه کنید.

خرید کردن

ارزانترین اجناس و کالاها در حراجی های کیش

از ارزان ترین کالاهایی که می توانید از مراکز خرید کیش تهیه کرد می توان به لوازم خانگی و الکترونیکی همچون: تلوزیون، اتو، یخچال، موبایل و دوربین اشاره کرد که قیمت آنها در زمان حراجی های کیش کاهش 30 درصدی دارد، در نتیجه حراجی های کیش زمان بسیار مناسبی برای خرید لوازم خانگی می باشد اما لازم است حتما از فروشنده گارانتی و ضمانت خرید دریافت کنید.
پوشاک، انواع لوازم آرایشی، کیف و کفش و شکلات از عمده ترین اجناسی هستند که در حراجی های کیش به مشتریان ارائه می شود، ضمنا در زمان خرید شکلات و مواد غذایی حتما دقت لازم را در مورد تاریخ انقضای آن داشته باشید.

کالاهای کیش

سخن آخر

در سال های گذشته قیمت کالاها و اجناس در جزیره کیش بسیار پایین تر از شهرهای دیگر کشور بوده است، اما در حال حاضر قیمت اجناس و کالاهای آن تفاوت زیادی با شهر خودتان ندارد. از آنجایی که غالبا افراد با تور به جزیره ی  کیش سفر می کنند و مدت زمان محدودی در کیش اقامت دارند، پیشنهاد میکنیم تمام وقت خود را به گشت و گذار در بازارها و مراکز خرید اختصاص ندهید و سعی کنید از آرامش سواحل و آب های نیلگون و تفریحات هیجان انگیز آن لذت ببرید.

دسته ی گردشگری 1400/04/05 نویسنده : میترا امیری 0 نظر 4381 بازدید 12 پسند

سوالات متداول درباره راهنمای خرید و حراجی جزیره کیش

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است. شما اولین نظر را ثبت کنید.
بخش پشتیبانی کیش میزبان آنلاین میباشد. اگر سوالی دارید میتوانید از اپراتورهای ما کمک بگیرید.