logo

دو شناور حمل کننده کالای قاچاق به ارزش 130 میلیارد ریال توقیف شدند

فرماندهی انتظامی و پایگاه دریابانی کیش خبر توقیف دو شناور حمل کننده 130 میلیارد ریال کالای قاچاق را اعلام کرد و افزود 12 متهم این پرونده دستگیر شده اند.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کیش، سرهنگ علی اصغر جمالی بیان کرد: دو شناور حمل کننده لوازم خانگی و سیستم های سرمایشی به ارزش 130 میلیارد ریال بوده اند.
ایشان افزود: با جدیت عملیات مبارزه با قاچاق انجام می شود و هیچ گونه کوتاهی و چشم پوشی در این زمینه صورت نمی گیرد.
فرماندهی انتظامی و دریابانی کیش گفت: کالاهای توقیف شده این دو شناور اظهار نامه گمرکی نداشتند و مطابق قانون ورود کالاهایی که مشابه ایرانی و داخلی دارند ممنوع است و این کالاها قاچاق محسوب می شوند.

سرهنگ جمال و دستگیری کالای قاچاق

سرهنگ جمالی گفت: این شناورها از مبدا سواحل غیر مجاز به بنادر غیر تخصصی استان های همجوار کالاها را بارگیری  کرده بودند و افراد متهم دستگیر شده به همراه کالاهای کشف شده و پرونده انتظامی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
فرمانده انتظامی ویژه کیش گفت: در عملیاتی دیگر 4 فروند شناور صیادی بدون هیچ گونه تجهیزات و ادوات صیادی با 40 هزار لیتر سوخت قاچاق در آب های خلیج فارس دستگیر شدند و 28 نفر خدمه چهار شناور نیز دستگیر شدند.
ایشان افزود: این مقدار از سوخت قاچاق با سهمیه صیادی دریافت می شود و به شناورهای تجاری خارج از آب های سرزمین جمهوری اسلامی فروخته می شود.
سرهنگ جمالی گفت: تخلف کنندگان با استفاده از پوشش و نام صیادی و با هدف داد و ستد سهمیه دولتی سوخت را به شناورهای تجاری و باری به چندین برابر قیمت می فروشند.
فرماندهی انتظامی ویژه کیش در مورد صیادی غیرمجاز گفت: 9 شناور که حمل کننده هفت تن صید غیر مجاز و 4 هزار متر تور منوفلامنت یا گوشیگر بودند به همراه 30 صیاد غیر مجاز این شناورها دستگیر شدند. 
 

دسته ی اخبار کیش 1400/06/24 میترا امیری 0 نظر 1591 بازدید 0 پسند

سوالات متداول درباره دو شناور حمل کننده کالای قاچاق به ارزش 130 میلیارد ریال توقیف شدند

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است. شما اولین نظر را ثبت کنید.