جام جهانی 2022 قطر با همکاری کیش

تفریحات کیش

اعلام امادگی جزیره کیش برای انتقال گردشگران جام جهانی 2022 به بندر حمد قطر(آپدیت شده در 1401/04/01) 

مسعود پل دبیر انجمن کشتیرانی ایران با اعلام این خبر که توافقاتی با طرفین قطری برای جابه جا کردن مسافران جام جهانی با 5 فروند شناور از بندرکیش تا بندر حمد خبر داد.

همچنین وی گفت برای بخش خصوصی نیز 10 فروند کشتی بین المللی با کلاس کروز و کاتماران در نظر گرفته شده است.

میزبانی کیش برای فوتبال کلینیک با همکاری ایفمارک (آپدیت شده در 1401/03/25) 

مدیر رسانه‌ای جشنواره جزیره فوتبالی کیش برگزاری فوتبال کلینیک با همکاری ایفمارک و حضور مدیران ارشد فیفا را در جزیره کیش تایید کرد. 

برگزاری فوتبال کلینیک در کیش

در کنفرانس خبری پیرامون جشنواره بین‌المللی جزیره فوتبال، مدیر رسانه‌ای این جشنواره گفت: لاکپشت به عنوان نماد جشنواره جزیره فوتبال انتخاب شده‌است و اهدای جایزه بزرگ موسیقی جام جهانی نیز از دیگر برنامه‌های این جشنواره است. همچنین از کلیه گروه‌های جوان دانشگاهی علاقمند دعوت می‌شود تا در این رویداد ورزشی مهم جزیره کیش اعلام آمادگی کرده و در آن مشارکت نمایند. 

وی افزود: آثار تولید شده برای جام جهانی، پس از بررسی و ارزیابی، در جزیره کیش داوری خواهند شد و اثر منتخب پس از انتشار جایزه بزرگ را در این زمینه دریافت خواهد کرد.  

تهرانی تصریح کرد: در این جشنواره تولیدکنندگان محتواهای فیلم و عکس جام جهانی، کارتون، استیکر، کاریکاتور و المان‌های شهری نیز می‌توانند شرکت نموده و آثار خود را به نمایش بگذارند. همچنین نمایشگاه صنایع فوتبالی نیز برای نخستین بار در ایران به میزبانی جزیره کیش برگزار می‌گردد.
در رویداد فوتبال کلینیک که با همکاری ایفمارک برگزار خواهد شد تشکل‌های زیر حضور خواهند داشت:

  • مدیران ارشد فیفا
  • گردشگری حلال
  • کارگاه‌های تخصصی آموزشی در حوزه فوتبال
  • نمایشگاه دستاورد‌های اقتصادی ایران و قطر
  • دهکده فوتبال ایرانی (نمایندگان استانی)

تهرانی در ادامه بیان کرد: در جام جهانی 2022 فوتبال کیش یکی از میزبانان خواهد بود و در دور نهایی میزبان 65 بازیکن بین‌المللی در جزیره خواهیم بود. همچنین یک دوره مسابقات ستاره‌های فوتبال ایران و جهان با حضور تعدادی از تیم‌های جام جهانی 98 نیز برگزار می‌گردد.
مدیر رسانه‌ای رویداد جزیره فوتبالی با تاکید بر اینکه  در این جشنواره به فوتبال بانوان، ساحلی، خیابانی و صابونی توجه خواهد شد بیان کرد: حضور ستارگان این رشته‌ها در جهان، استعدادیابی فوتبال، اکران مسابقات با حضور کارشناسان متخصص داخلی و خارجی، مسابقه گزارشگر شو با رای‌های مردمی نیز از برنامه‌های دیگری هستند که برای این جشنواره درنظر گرفته شده‌اند.

تهرانی افزود: جدول زمانبندی برنامه‌های جشنواره به زودی منتشر خواهد شد و آغاز آن از نیمه تیرماه خواهد بود و اختتامیه برخی از آنها به جشنواره نوروزی کیش متصل می‌گردد و این موج فوتبالی عظیم تا نوروز سال بعد ادامه دارد. 
در انتها تهرانی بیان کرد: آغاز پخش برنامه‌های تلویزیونی مختلف که در قالب سریال، مسابقه، کارشناسی و... در نظر گرفته شده نیز در تیرماه خواهد بود. 


اعلام شرایط تردد اتباع خارجی شرکت‌کننده در جام جهانی 2022 قطر به ایران (آپدیت شده در 1401/03/25)

با نزدیک شدن به آغاز مسابقات جام جهانی فوتبال، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ضوابط صدور ویزا برای علاقمندان به شرکت در جام جهانی فوتبال 2022 قطر را برای سفر به ایران در ابلاغیه‌ای اعلام کرد.

شرایط صدور ویزا برای هواداران مسابقات جام جهانی قطر

مفاد این ابلاغیه عبارت است از:

الف) روادید برای اتباع کشورهایی که تیم فوتبال آنها در جام جهانی 2022 قطر حضور دارند با اعتبار دوماه و مدت اقامت رایگان بیست روزه برای یک ورود و یا ورودهای متعدد صادر می‌گردد.
شرایط صدور روادید: 
- ثبت درخواست صدور ویزای جام جهانی 2022 قطر

ب) اتباع همه کشورها (به جز کشورهای ذکر شده در بند «و» و «ز») در صورتی که بلیت آنها از مبدا دوحه صادر شده می‌توانند ویزای یک بار ورود و ورود متعدد با اعتبار شصت روز و مدت اقامت رایگان 20 روزه درخواست نمایند.
شرایط صدور روادید: 

  1. ثبت درخواست ویزای جام جهانی 2022 قطر 
  2. ارسال تصویر بلیت در سایت (در محل اعلام شده)

ج) اتباع تمامی کشورها (به جز کشورهای ذکر شده در  بند «و» و «ز») در صورت ارائه گواهی برای شرکت وی از وزارت ورزش کشور خود می‌توانند ویزای یک بار ورود، دوبار ورود و متعدد با اعتبار شصت روزه و اقامت 20 روزه رایگان دریافت نمایند. 
شرایط دریافت ویزا:

  1. ثبت درخواست روادید جام جهانی 2022 قطر
  2. ارسال تصویر گواهی از وزارت ورزش کشور خود در سایت (در محل اعلام شده)

د) در صورتی که متقاضی روادید دستور کتبی مبنی بر اعلام شرکت وی از وزارت خارجه کشور خود و یا نماینده سیاسی و کنسولی خارجی در ایران ارائه نماید، ویزای متعدد برای اقامت رایگان بیست روزه و با اعتبار دو ماه برای وی صادر می‌گردد.
شرایط دریافت روادید:

  1. ثبت درخواست دریافت ویزای جام جهانی 2022 قطر 
  2. درج تصویر دستور رسمی به زبان‌های فارسی و زبان کشور خود در سایت (در محل اعلام شده)

ه) اتباع کشورهایی که بوسیله عبور (ترانزیت) متقاضی شرکت در جام جهانی 2022 قطر هستند می‌توانند با ارائه اسناد و مدارک لازم در سامانه ویزای متعدد اقامت بیست روزه (رایگان) با اعتبار دوماه دریافت نمایند.

و) اتباع کشورهای زیر از تسهیلات ذکر شده مستثنی هستند و جهت دریافت ویزا باید طبق شرایط ویزای جهانگردی اقدام نمایند:

  • افغانستان
  • پاکستان
  • هندوستان
  • بنگلادش
  • سومالی
  • کلمبیا
  • اردن 
  • سریلانکا

ز) اتباع کشورهای کانادا، آمریکا و انگلستان از تسهیلات مذکور بهره‌مند نخواهند بود و مراحل اخذ ویزای آنها از طریق درخواست قبلی و پس از بررسی‌های لازم انجام خواهد گرفت. 


نقش کیش به عنوان اصلی‌ترین محور پشتیبانی از مسابقات جام جهانی فوتبال قطر (آپدیت شده در 1401/03/25)

وزیر راه و شهرسازی در گفتگویی، نقش پشتیبانی جزیره کیش در مسابقات جام جهانی 2022 قطر را فرصتی طلایی برای معرفی جاذبه‌های توریستی و ظرفیت‌های ورزشی این جزیره برشمرد. 

کیش اصلی ترین محور پشتیبانی از مسابقات جام جهانی قطر

رستم قاسمی در نشستی مشترک که در سالن رازی مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش و با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد، نقش کیش را به عنوان محور پشتیبانی مهم و اصلی در برگزاری جام جهانی فوتبال 2022 بسیار حائز اهمیت بیان کرد. 

قاسمی در ادامه تصریح کرد: مسابقات جام جهانی 2022 بدلیل محدودیت‌های ناشی از پاندمی کرونا، در آبان‌ماه برگزار خواهد شد. همچنین فاصله اندک میان کیش و قطر و برقراری هفته‌ای 36 پرواز میان این دو کشور ظرفیتی است که می‌توان بر تعداد پروازها افزود و تا آبان‌ماه نیز قطعا این تعداد افزایش خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی با بیان سفر رئیس جمهور ایران به قطر، از امضای 14 تفاهم‌نامه میان ایران و قطر خبر داد و گفت: یکی از موضوعات پیرامون مسابقات جام جهانی، اهمیت این رویداد برای منطقه به ویژه قطر بود.  

وی افزود: هنگامی که آسیا به عنوان میزبان جام جهانی انتخاب شد، کشورهای کره و ژاپن تمهیدات لازم جهت پشتیبانی از جام جهانی را برعهده گرفتند و حال که برگزاری این مسابقات به قطر واگذار شد، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته جزیره کیش می‌تواند پشتیبانی قدرتمند برای این رویداد مهم باشد. از اقدامات کشور قطر برای تامین نیازمندی‌های پیش رو شامل: احداث استادیوم‌های متحرک، شهرک‌ها، سیستم‌های خنک کننده زیر چمن، تعدیل دمای 16 درجه سانتی‌گراد در فضای روباز و... می‌باشد. 

قاسمی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های جام جهانی قطر برای حضور تیم‌ها در مسابقات و ثبت نام علاقمندان بسیاری از سرتاسر دنیا جهت شرکت در این رویداد فوتبالی مهم افزود: پیش بینی شده حدود پانصد هزار نفر تماشاچی از ایران به قطر سفر کنند و در این راستا در تلاشیم تا از مسیرهای دریایی و هوایی گردشگران خارجی را از اقصی نقاط جهان جهت بازدید از نقاط دیدنی به ایران جذب کنیم.

رستم قاسمی گفت: خدمات باکیفیتی که در بسیاری از استان‌های گردشگرپذیر ارائه می‌شود زمینه‌ساز  سفر توریست‌های بسیاری به ایران خواهد شد و این استان‌ها می‌توانند این فرصت را مغتنم شمرده و به معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های موجود در زمینه گردشگری و ورزشی بپردازند. 

قاسمی در ادامه با تاکید بر اهمیت میزبانی شایسته از علاقمندان به این رویداد ورزشی تصریح کرد: میزبانی شایسته جمعی از طرفداران مسابقات جام جهانی در جزیره کیش و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها پیش‌زمینه معرفی جاذبه‌های دیدنی استان‌های مختلف خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه راه اندازی خطوط هوایی و دریایی قطر از آسمان ایران از دیگر ظرفیت‌های تعامل میان این دو کشور جهت ارائه خدمات به طرفداران جام جهانی است بیان کرد: ظرفیت حمل و نقل هوایی موضوع مهمی است که پیش‌نویس توافق نامه اولیه آن تنظیم شده است.  

قاسمی خاطرنشان کرد: در زمینه حمل و نقل دریایی می‌توانیم طبق برنامه ریزی تعیین شده و دقیق از شناورهای داخلی و خارجی، باعث تسهیل آمد و شد طرفداران جام جهانی به جزیره کیش شویم که پس از امضای توافق‌نامه میان قطر و ایران که پس از مسابقات نیز ادامه خواهد داشت و باعث توسعه صنعت گردشگری می‌گردد.

کیش اصلی ترین محور پشتیبانی از مسابقات جام جهانی قطر

در این نشست، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، آقای علی اکبر صفایی بیان کرد: در حوزه هوایی و دریایی و مناطق آزاد هماهنگی‌های لازم با بخش‌های داخلی صورت گرفته و با فراهم سازی بستر لازم، جلساتی پیرامون این موضوع با بخش خصوصی برگزار خواهد شد. 

صفایی با اشاره با ظرفیت‌های استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان که کیش محور اصلی آنها در پشتیبانی از مسابقات جام جهانی است بیان کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته، ترددهای دریایی از این سه استان صورت انجام می‌گیرد.

محمد محمدی‌بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشور نیز در این نشست حضور داشت و گفت: در حوزه خطوط هوایی، تعداد 36 پرواز هفتگی از ایران به قطر  و 36 پرواز هفتگی از قطر به ایران انجام می‌شود.

محمدی‌بخش با اشاره به توافقات ابتدایی انجام شده با کشور قطر بیان کرد: امیدواریم در مسابقات جام جهانی ظرفیت پروازها به 100 پرواز در هفته افزایش یابد، گرچه این موضوع تنها به عنوان پیشنهاد اولیه مطرح شده است و از هفت استان خوزستان، تهران، بوشهر، شیراز، اصفهان، هرمزگان و مشهد طبق برنامه انجام می‌گیرد و برخی از آنها نیز به جام جهانی اختصاص می‌یابد. 

وی اظهار کرد: به جز هواداران ایرانی که قصد سفر به قطر را دارند، تماشاچیانی که تمایل دارند در ایران اقامت داشته باشند، با انجام بحث عبور هوایی (ترانزیت) این زیرساخت فراهم گشته است. 

محمدی‌بخش همچنین خاطرنشان کرد: در جزیره کیش طرفیت‌های بی‌نظیری وجود دارد و در تلاشیم تا پایان خردادماه بحث خطوط هوایی و فرودگاهی کیش به بالاترین استانداردهای بین‌المللی برسد. 

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی اصغر شالبافیان از میزان بالای همدلی و هم‌افزایی میان مسئولین را در سفرهای نوروزی، نشان دهنده وجود یک دولت عمومی دانست و گفت: بخش خصوصی یکی از اصلی‌ترین نقش‌ها در این رویداد خطیر است. 

شالبافیان حوزه‌های حمل و نقل هوایی و دریایی، تبادلات مالی و بانکی، ویزا، اطلاع رسانی‌ها و تسهیل سفر ایرانیان عازم قطر را جزو محورهای مهم برای پشتیبانی از مسابقات جام جهانی 2022 قطر دانست. 

وی همچنین با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی در حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی ایران افزود: علاوه بر توجه ویژه کلیه دستگاه‌های نظارتی بر موضوع فوق باید برنامه مشخصی برای معرفی ظرفیت‌های توریستی و ورزشی ایران در قطر ارائه گردد. 

کیش اصلی ترین محور پشتیبانی از مسابقات جام جهانی قطر

سینا کلهر نیز با بیان این موضوع که هواداران مسابقات جام جهانی 2022 با دو محور شرکت در فستیوال و تماشای مسابقات عازم این کشور می‌شوند گفت: کارگروه ویژه‌ای جهت سازماندهی تورهای ایران- قطر تشکیل شده است که می‌تواند نقش موثری در بهبود ارائه خدمات ایفا نماید. 

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اهمیت برگزاری جشنواره بازی‌های بومی-محلی برای رویداد مسابقات جام جهانی که دست کم یک ماه طول خواهد کشید اظهار کرد: فدراسیون بازی‌های بومی-محلی ضمن اعلام آمادگی لازم جهت برنامه ریزی انجام شده قادر است در برگزاری آئین‌های مشترک با کشورهای اسلامی نظیر قطر نقش آفرینی نماید.


میزبانی کیش از اردوی تیم ملی فوتبال ایران (آپدیت شده در 1401/03/25)

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران کیش در گفتگویی خبری اعلام کرد که جزیره کیش، با توجه به فاصله کوتاهی که با دوحه دارد می‌تواند میزبان مناسبی برای استقرار تیم ملی فوتبال ایران بوده و در توسعه توریسم ورزشی نقش بزرگی ایفا کند. 

کیش میزبان اردوی تیم ملی در مسابقات جام جهانی قطر

مسیح‌اله صفا بیان کرد: دوحه پایتخت قطر تنها 130 هزار تخت دارد، این در حالیست که مسابقات جام جهانی روزانه حدود یک میلیون نفر بیننده دارند. در این زمینه عربستان و امارات تسهیلاتی را در اختیار قطر قرار داده‌اند اما فاصله 270 کیلومتری با دوحه امتیازی است که تنها جزیره کیش دارد. فاصله زمانی پرواز کیش با دوحه تنها 20 دقیقه است. خرید بلیت  از طریق کردیت کارت بعضا دشوار است و می‌توان این امکان را از درون کشور فراهم نمود. در صورتی که تمهیدات لازم برای خرید بلیت ورزشگاه و برخورداری از صندلی‌ها در ایران فراهم شود، در زمینه ورود گردشگر نیز کمک بزرگی است و می‌توان به ورود توریست‌های ورزشی 2022 امیدوار بود.

وی در ادامه افزود: ما در جزیره کیش بیش از 50 هتل و 19 هزار تخت داریم که تا فرارسیدن جام جهانی به 20 هزار تخت خواهد رسید. در نتیجه می‌توان پذیرای مسافرین بسیاری در هتل‌های یک تا پنج ستاره بود. 

مسیح‌اله صفا در ادامه تصریح کرد: سه سال قبل حکمی به عنوان عضو ستاد جام جهانی 2022 قطر به ما ابلاغ شد که به دلیل وجود مشکلات متعدد در سال‌های گذشته قبیل درگیری دو ساله با کرونا و تغییر پی‌درپی مدیریت‌ها و سازمان منطقه آزاد کیش اجرای آن با تاخیر زیادی مواجه شد. با اینحال جلسات متعددی برگزار شد که متاسفانه هیچ نتیجه‌ای به همراه نداشت. بخش خصوصی طبیعتا نقش بسزایی در امور مربوط به جزیره دارد. حضور مدیران مسئول و متعهد نیز بسیار حائز اهمیت است و خوشبختانه با انتصاب مهندس کشاورز در پست مدیرعاملی می‌توان به بهبود وضعیت امیدوار شد. پیش از مهندس کشاورز افرادی به عنوان سرپرست حضور داشتند که قادر به تصمیم‌گیری صحیح نبودند و تصمیمی نیز اتخاذ نشد. 

رئیس جامعه هتلداران منطقه آزاد کیش همچنین افزود: با شرایط موجود نمی‌توان انتظار داشت که تماشاچیان برای تماشای بازی‌ها ابتدا به کیش و سپس به قطر سفر کنند و مجددا به کیش برگردند. به هر جهت قوانین خاصی وجود دارند و در در میان 52 کشور مسلمان دنیا ایران تنها کشوری است که گردشگر باید مطیع قوانین آن باشد و این باعث شده تا احتمال انتخاب کیش به عنوان مقصد گردشگران ورزشی بسیار پایین باشد و لازم است تا شرایط جهت اقامت گردشگران ورزشی مجدد برنامه ریزی شود. 
وی در ادامه گفت: در کیش رایزنی‌های صورت گرفته تا بتوان برای تعدادی از مسافران بلیت تهیه کرد اما هنوز تصمیمی مبنی بر انجام آن صورت نگرفته که بتوان بر آن متکی شد. همچنین نقش قطعی بخش خصوصی نیز در این زمینه مشخص نشده است و وزارت گردشگری نیز برنامه‌ای برای جام جهانی 2022 قطر اعلام نکرده است. این درحالیست که ظرفیت و امکانات کیش به معاونت گردشگری کشور، آقای شالبافیان اعلام شده است و ایشان طی بازدیدی از این جزیره آگاهی کاملی نسبت به این موضوع دارند اما هنوز برنامه مشخصی وجود ندارد.

صفا همچنین افزود: هدف از برنامه‌های پیش رو تنها معرفی جاذبه‌های توریستی ایران و کیش به گردشگران خارجی است در غیر اینصورت در این فصل از سال و به خصوص در آذرماه ضریب اشتغال هتل‌های کیش بالای 80 درصد است. بنابراین درآمدزایی جزو اهداف اصلی و مهم در این برنامه نیست، بلکه استفاده از فرصتی است که بتوان پتانسیل‌های گردشگری ایران را به مردم دنیا معرفی نمود. گردشگران ورزشی که در این مدت به ایران سفر می‌کنند قطعا بهترین مبلغان برای ایران خواهند بود و می‌توانند آرامش، امنیت، جاذبه‌های دیدنی و تمهیداتی که در زمینه گردشگری در کیش فراهم شده است را به هموطنان خود معرفی کنند و در صورت مساعدت وزارت امور خارجه گردشگران می‌توانند از دیگر شهرهای ایران نیز بازدید کنند.

وی با تاکید بر این که یکی از مشکلات فعلی عدم اعلام آمادگی ایرلاین‌ها است، افزود: انتظار می‌رود رایزنی‌هایی میان بخش دولتی و تشکل‌های بخش خصوصی مِن‌جمله انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی و جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران انجام گیرد تا سهمیه‌ها تعیین شده و شرایطی فراهم شود تا تیم ملی دو ماه پیش از آغاز مسابقات به کیش آمده و اردوی خود را در این جزیره برگزار کرده و تمرین کند. همچنین امکان برگزاری بازی‌های تدارکاتی نیز در کیش وجود دارد. با برگزاری این بازی‌ها در جزیره کیش سفر به این جزیره افزایش خواهد یافت و به اقتصاد صنعت گردشگری کمک خواهد شد.


با نزدیک شدن به جام جهانی 2022 و شایعاتی مبنی بر برگزاری کمپ های تمرینی این تورنومنت بزرگ در جزیره کیش وجود دارد و این سوال مطرح است ایران نیز از مهمترین و بزرگترین رویداد ورزشی جهان سهمی خواهد داشت یا خیر؟ با ما همراه باشید تا با بررسی اخبار و اطلاعات پیرامون این موضوع به پاسخ این سوالات دست یابیم.

fifa2022qatar

فاصله کیش تا قطر

  • با هواپیما حدود یک ساعت و نیم تا دوحه (280 کیلومتر)
  • با کشتی تا دوحه حدود 272 کیلومتر (حدود 4 ساعت)

با جام جهانی، محبوب ترین تورنومنت فوتبال در جهان بیشتر آشنا شوید

جام جهانی فوتبال یک رقابت بین المللی فوتبال است که توسط تیم های ملی بزرگسالان از اعضای فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) نهاد فرمانروایی جهانی فوتبال برگزار می شود. این رقابت ها از زمان آغاز مسابقات در سال 1930 تاکنون هر چهار سال یک بار برگزار می شوند. قهرمان فعلی این مسابقات فرانسه است که دومین عنوان قهرمانی خود را در مسابقات سال 2018 در روسیه به دست آورد.

این مسابقات شامل مرحله مقدماتی است که طی سه سال پیش از مسابقات انجام می شود تا مشخص شود کدام تیم ها برای حضور در این رقابت ها واجد شرایط اند. در مرحله ی مسابقات 32 تیم از جمله کشورهای میزبان که به طور خودکار واجد شرایط اند برای کسب عنوان قهرمانی حدود یک ماه به رقابت می پردازند. 

fifa2022qatar

لازم است بدانید جام جهانی معتبرترین مسابقات فوتبال اتحادیه در جهان و همچنین پربیننده ترین و محبوب ترین رویداد ورزشی در جهان است. 17 کشور تاکنون میزبان جام جهانی بوده اند که برخی از آنها چندین بار میزبانی این مسابقات را بر عهده داشته اند. مسابقات جام جهانی پیش رو که در سال 2022 خواهد بود بنا بر انتخاب انجام شده در کشور قطر خواهد بود.

کشور قطر اولین میزبان عربی و دومین میزبان آسیایی مسابقات جام جهانی می باشد. جزیره کیش که به سبب فاصله نزدیک به این کشور و شرایط مشابه آب و هوایی، آماده همکاری با کشور قطر برای برگزاری این مسابقات می باشد. لازم به ذکر است جزیره کیش تنها به عنوان پشتیبان در این مسابقات شرکت داشته و هیچ مسابقه ای در این جزیره برگزار نخواهد شد.

جام جهانی 2022 فرصتی فوق العاده برای اقتصاد کیش یا درآمد 300 میلیون دلاری می باشد

جزیره کیش با توجه به موقعیت مکانی خود از لحاظ نزدیکی به کشور قطر که میزبان مسابقات جام جهانی 2022 است و با در دست داشتن مجموعه های ورزشی و ورزشگاه های مدرن و پیشرفته می تواند میزبان تمرینی تیم های مختلف عضو فیفا و یا هواداران این رویداد ورزشی مهم باشد. بر اساس آمار منتشر شده  برگزاری جام جهانی 2014 در برزیل حدود 4 و نیم میلیارد برای فیفا درآمد را به دنبال داشت. فیفا 2018 که نیز در روسیه رخ داد مبلغی حدود 5 و نیم میلیارد برای فیفا درآمدزایی داشت و پیش بینی شده که جام جهانی آتی که در سال 2022 و در کشور قطر برگزار خواهد شد بتواند درآمدی 5 میلیارد دلاری را برای فیفا کسب کند.

کشور ایران با امتیاز نزدیکی جزیره کیش به کشور قطر و وجود امکانات و مزایای این جزیره می تواند در این درآمد کلان دلاری سهمی داشته باشد و فرصت های مناسبی را برای جزیره کیش و اقتصاد آن فراهم کند. جزیره کیش با مشارکت در این همکاری در صورت جذب 10 درصد از درآمد پیش بینی شده به درآمدی حدود 300 میلیون دلار خواهد رسید.

جزیره کیش آماده ی میزبانی مهمانان جام جهانی 2022 قطر 

جزیره کیش با در دست داشتن مدرن ترین و بهترین امکانات رفاهی و گردشگری می تواند با همکاری با کشور قطر میزبان مهمانان این تورنومنت جهانی باشد. کشور قطر به نسبت دیگر کشورهای برگزار کننده جام جهانی تاکنون، از وسعت و گنجایش کمتری برخوردار بوده و از ظرفیت محدودی جهت استقبال از علاقه مندان جام جهانی برخوردار است. از این رو جزیره کیش که با داشتن هتل های یک تا پنج ستاره مجموعه های ورزشی و تفریحی که با توجه به توریستی بودن این منطقه آزاد تجاری در تمام طول سال فعالیت دارند، این بار داوطلب میزبانی مهمانان فیفا 2022  از سراسر جهان می باشند. 

مقایسه هزینه های امکانات توریستی در کیش و قطر

  • بر اساس آمار هزینه ی اقامت یک شب در بهترین هتل ها در جزیره کیش یک 1 تا 2 میلیون تومان برای هر شخص است  در حالی که این قیمت برای قطر بین 5 تا 53 میلیون تومان برای هر شخص برآورد می شود. 
  • هزینه ی یک غذای با کیفیت در جزیره کیش چیزی حدود 10 دلار است اما این رقم در قطر و امارات به 78 تا 500 دلار می رسد. 
  • هزینه خدمات بهداشتی و درمانی نظیر ویزیت پزشک متخصص 5 الی شش دلار می باشد در حالی که در قطر این رقم 82 الی 100 دلار می باشد.

جزیره کیش، میزبان تمرین تیم های ورزشی 

جزیره کیش به سبب فاصله کم و نزدیکی به کشور قطر (حدود 40 دقیقه هوایی) و شرایط آب و هوایی مشابه این کشور و دسترسی به پیشرفته ترین و بهترین زیرساخت ها و امکانات ورزشی محل مناسبی برای اقامت و تمرین تیم های شرکت کننده در جام جهانی خواهد بود که فرصتی ارزشمند برای معرفی موقعیت های اقتصادی و گردشگری و سایر توانمندی های جزیره کیش به جهانیان خواهد بود. 

آخرین اخبار رسمی از آماده سازی جزیره کیش برای جام جهانی پیش رو

بنا بر گفته های غلامحسین مظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در گفتگوی با خبرگزاری ایسنا قرار نیست در سال آینده هیچ مسابقه ای از جام جهانی 2022 قطر در کیش برگزار شود اما دست کم هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای آماده سازی جزیره به منظور برپایی تمرین تیم ها و حضور هواداران آنها انجام شده است.

fifa2022qatar

آقای مظفری همچنین بیان کرد که درباره برگزاری جام جهانی 2022 در قطر و مشارکت جزیره کیش با این کشور وجود ندارد اما پیش بینی مسئولان این است که بتوان با توجه به شرایط اقلیمی مشابه قطر فضایی برای تمرین تیم ها در کیش فراهم کنیم و اقدامات آن در حال انجام است. 

وی در عین حال اضافه کرد: جام جهانی 2022 می تواند فرصت مناسبی برای فعالان اقتصادی و استفاده از ظرفیت موجود در جزیره کیش باشد و بر این اساس دو پروژه بزرگ که هر کدام با سرمایه گذاری 500 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در حال انجام هستند. برای نقل و انتقالات تیم ها و هواداران آنها نیز از سیستم حمل و نقل هوایی استفاده می شود که توسط شرکت هواپیمایی کیش انجام خواهد شد. 

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال کشور در دیدار با دکتر مظفری و با حضور سید محمدهادی ایازی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش و محمدتقی امیری خراسانی سرپرست موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش که جهت بررسی زمینه های آماده سازی و عقد تفاهم نامه همکاری سه جانبه بین فدراسیون های فوتبال ایران، قطر و سازمان منطقه آزاد کیش  که در شهر تهران برگزار شد اظهار داشت: چنانچه زیرساخت های لازم ایجاد و تکمیل شود جیره کیش فرصتی ارزشمند برای توسعه گردشگری ورزشی کشور به شمار می رود و می تواند در تمام فصول سال میزبان اردوهای آمادگی تیم های فوتبال خارجی باشد.

fifa2022qatar

وی همچنین بیان کرد که  باید در جزیره کیش کمپ هایی برای برگزاری اردوهای آمادگی و تمرین تیم های عضو جام جهانی آماده گردد. آقای تاج پیشنهاد امضای تفاهم نامه همکاری سه جانبه بین فدراسیون های فوتبال ایران، قطر و سازمان منطقه آزاد کیش را بیان کرد تا هنگام برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال 2022 در قطر برخی تیم ها جهت تمرینات خود  به کیش سفر کرده و در این منطقه تمرین کنند. با انعقاد این تفاهم نامه جزیره کیش به عنوان کمپ دیدارهای تمرینی جام جهانی فوتبال 2022 قطر  میزبان تیم های خارجی شرکت کننده در این مسابقات خواهد بود.

مسیح الله صفا رئیس هیئت مدیره هتلداران کیش نیز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: کیش از نظر سرانه و فضاهای ورزشی دارای امکانات خوبی بوده و در صورت مدیریت درست می تواند بخشی از هتلینگ و خدمات جام جهانی 2022 را به خود اختصاص دهد. وی افزود: برای پذیرایی از اردوهای تیم های شرکت کننده در جام جهانی در کیش لازم است برخی از قوانین را تسهیل کنیم تا بتوانیم هم کیش را معرفی کنیم و هم در بعد ورود ارز از طریق خدمات رسانی عملکرد خوبی داشته باشیم.

fifa2022qatar

دسته ی اخبار کیش 1400/05/25 نویسنده : مریم اکبری 1 نظر 5909 بازدید 7 پسند

سوالات متداول درباره جام جهانی 2022 قطر با همکاری کیش

نظرات کاربران

آیکون کاربرناشناس | 1401/01/16
3

سلام آیا پیش بینی وسایل و مکان‌های تفریحی و حجاب و نوشیدنی و ... شده ؟ چون جوان‌ها بیشترین مخاطب دیدن جام جهانی اند و بدون این امکانات هزینه کردن بنظر بیهوده باشه

مشاهده بیشتر ...
بخش پشتیبانی کیش میزبان آنلاین میباشد. اگر سوالی دارید میتوانید از اپراتورهای ما کمک بگیرید.