جزیره هندورابی : راهنمای سفر ، تور و عکس

تفریحات کیش

جزیره هندورابی از جاذبه های برتر و بکر در نزدیکی جزیره کیش است، این جزیره از محیطی بسیار جذاب و آرام برخوردار می باشد و نزدیکی آن به جزیره کیش باعث شده تا همواره بسیاری از مسافران و گردشگران تمایل به تجربه ی سفری هیجان انگیز به این جزیره بکر و مرموز را داشته باشند.

جزیره هندورابی

جزیره هندورابی

جزیره هندورابی با مساحت 22/8 کیلومتر مربع بین جزیره کیش و لاوان واقع شده است، این جزیره از بند عباس 328 کیلومتر و از بندرلنگه 133 کیلومتر فاصله دارد. ارتفاع بلندترین محل در جزیره 29 متر می باشد. جزیره هندورابی محل طبیعی و ایده آل برای رشد مرجان های زیبا است، ماهی های متنوع و رنگارنگ مانند: تن ماهیان دم زرد، پیکاسو، یونیک، طوطی ماهیان و ...، ستاره دریایی و مرجان ها در این محل زندگی می کنند. که می توانید از دیدن این موجودات زیا و شگفت انگیز لذت ببرید، همچنین لاک پشت های زیادی که برای تخم گذاری به ساحل آمده اند نیز در طول مسیر دیده می شوند.

جزیره هندورابی

مفهوم هندورابی؟

در اسناد قدیمی و در وجه تسمیه از هندورابی با عنوان ابرون یاد شده است. در سال 1645 هلندی ها نام این جزیره را هورن گذاشته اند و همچنین جالب است بدانید که بر اساس افسانه ای محلی، هند و رابی نام زوجی عاشق بوده است که برای زندگی به این جزیره آمده اند.

جزیره هندورابی تقریبا خالی از سکنه است، در این جزیره می توان از شنا کردند در آب های فیروزه ای، آفتاب گرفتن در ساحل، آرامش و سکوت منطقه و ... لذت برد و همچنین در برخی از سواحل جزیره ی هندورابی امکان ماهیگیری وجود دارد. سفر به جزیره هندورابی از جزیره  کیش به آسانی با کشتی امکان پذیر است.

شغل بومیان هندورابی

فاصله قسمت شمالی تا جنوبی جزیره هندورابی 4 کیلومتر می باشد، در این جزیره تنها حدود 100 خانوار با جمعیت 191 نفر که غالبا عرب تبار می باشند، زندگی می کنند، اقتصاد و مخارج زندگی بومیان این منطقه بر پایه صید ماهی می باشد، در این جزیره پاسگاه پلیس، درمانگاه و مدرسه برای رفاه بومیان و ساکنان منطقه وجود دارد. 

    راه های دسترسی به جزیره هندورابی

    جزیره هندورابی از جزیره های بکر و دست نخورده در خلیج فارس است که مساحت بسیار کمی دارد، برای دسترسی به این جزیره راه های مختلفی وجود دارد و لی غالبا مسافران و گردشگران برای سفر از یکی از دو مسیر زیر اقدام می کنند که شامل:

    1. جزیره کیش: با بلیط کشتی بعد از فاصله زمانی حدود 1:30
    2. جزیره چیرویه: یا قایق موتوری و پس از مدت زمان حدود 20 دقیقه
    3. فرودگاه جزیره کیش

    فروودگاه هندورابی

    رستوران جزیره هندورابی

    در جزیره هندورابی تنها یک رستوران در کنار کلوپ دریایی آن قرار دارد و با ماهی و میگو میزبان مهمانان می باشد، این جزیره برای مسافران و گردشگران که علاقمند به زدن کمپ و تجربه های جدید هستند بسیار مورد توجه است این افراد غالبا با خود وسایل پخت و پز به همراه دارند و به همین دلیل تنوع غذایی و همچنین احداث رستوران ها در این جزیره پیشرفت زیادی نداشته است.

    تور جزیره ی زیبا هندورابی از کیش

    تور جزیره ی مرموز و بکر هندورابی از جزیره زیبا و رویایی کیش انجام می شود، این تور ترکیبی از برنامه ها ی هیجان انگیز و سفر دریایی چند ساعته می باشد. سفر دریایی از کیش تا جزیره هندورابی حدود 1 ساعت و 30 دقیقه طول می کشد و در مسیر می توان از تماشای مناظر زیبای دریا و موجودات دریایی لذت ببرید.

    بهترین زمان سفر به جزیره هندورابی

    غالبا روزی یک بار و در زمانی که رونق گردشگری کم است، هفته ای یک بار کشتی از کیش به مقصد هندورابی حرکت می کنند و می توانید آن را در برنامه سفر خود جای دهید. برای رزرو تور و اقامتی بی دغدغه در جزره کیش می توانید به سایت کیش میزبان مراجعه نماید.

     به دلیل گرم و شرجی بودن جزیره هندورابی بهتر است در ماهایی که دما خنک تر است، یعنی از آذر ماه تا اواخر فروردین ماه به آن سفر کرد تا بتوانید از زیبایی های موجود در مطقه و سواحل آرام آن نهایت اسفاده را ببرید و خاطره ای دلنشین برای خود ثبت کنید.

    تور هندورابی

    جاذبه ها و مناطق دیدنی جزیره هندورابی

    این جزیره دارای مناطق دیدنی متعددی است که مسافران و گردشگران را بیشتر مجذوب زیبای های خود می کند. مناطق دیدنی جزیره هندورابی شامل:

    1. روستای قدیمی و مناطق بومی نشین
    2. سواحل بکر و دست نخورده
    3. آب انبار 
    4. غارها بوجود آمده بوسیله آب دریا در گذر زمان طولانی
    5. قبرستان
    6. مسجد
    7. کلوپ تفریحات دریایی
    8. رستوران در محیطی آرام با طعم غذاهای دریایی طبخ شده توسط بومیان

    جاذبه های هندورابی

    قوانین تور هندورابی از کیش

    برای سفر به جزیره هندورابی باید به چند مورد توجه کافی و لازم را داشته باشید که در زیر به آنها اشاره می کنیم؛

    • رزرو و تهیه بلیط از دو روز قبل
    • داشتن کارت شناسایی معتبر برای احراز هویت
    • همراه داشتن حوله و دمپایی الزامی است.
    • بیمه مسافری
    • هربلیط مخصوص یک نفر است و محدودیتی در تعداد آن وجود ندارد.

    همچنین لازم است بدانید که در جزیره هندورابی تنها یک سوپر مارکت وجود دارد، اگر علاقمند به خوراکی های متنوع هستید می توانید یا خود ببرید، همچنین تنها رستوران موجود در جزیره فقط غذای دریایی همچون انواع ماهی و میگو را به مهمانان و گردشگران ارائه می دهد و تنوع غذایی بیشتری ندارد. در جزیره هندورابی امکان دسترسی به اینترنت وجود ندارد اما برقراری تماس تلفنی امکان پذیر می باشد.

    جزیره هندورابی

    خدمات تور هندورابی از جزیره کیش

    حرکت تور جزیره ی هندورابی از کیش ساعت 9 صبح از اسکله تفریحی و ساعت برگشت آن ساعت 19 است، در کلوپ تفریحات آبی جزیره زیبای هندورابی می توان از تفریحات هیجان انگیز آبی همچون جت اسکی، بنانا و غواصی همراه با دیدن مناظر فوق العاده و شگفت انگیز  دنیای زیر آب، لذت برید. تور جزیره ی هندورابی از کیش خدماتی را به شما ارائه می دهد که شامل:

    • حمل و نقل دریایی با برنامه های متنوع و شاد در طول مسیر
    •  در پکیج های اقامتی تخت و کولر در محل اقامت
    • ناهار در تمام پکیج ها به استثنا تور نیم روزی
    • استفاده از کلوپ دریایی
    • اهدای عکس یادگاری

    اقامت هندورابی

    در پایان غروب آفتاب بعد از گذراندن یک روز هیجان انگیز و آرام بخش در مرموز ترین جزیره خلیج فارس و تجربه ای دلنشین و متفاوت از منطقه ای بکر و زیبا  و گرفتن عکس های زیبا با همراهانتان به کیش باز گردانده می شوید.

    چه تفریحاتی در جزیره هندورابی وجود دارد؟

    در این جزیره تفریحات آبی در کلوپ تفریحات آبی جزیره به علاقمندان ارائه می شود و مسافران و گردشگران که تمایل به تجربه ی هیجان در محیطی بکر و زیبا دارند می توانند از تفریحات آبی مانند جت اسکی نهایت لذت را ببرند، در این جزیره پیست موتور سواری و سافاری نیز برای تفریح و سرگرمی وجود دارد، این جزیره دارای سایت شمالی و جنوبی می باشد و انواع تفریحات آبی همچون غواصی، جت اسکی، بنانا سواری ارائه می شود.

    تفریحات آبی

    پروژه‌های ارتقا گردشگری جزیره هندورابی

    گردشگران استقبال بالایی از جزیره هندورابی داشته اند و همین امر باعث سرمایه گذاری های گوناگون سازمان منطقه آزاد کیش در این جزیره شده است این پروژ ها در حال اجرا و به زودی تکمیل خواهند شد، اصلی ترین آنها عبارتند از:

    • افتتاح بندر و فرودگاه هندورابی در سال 1396
    • سفر دریایی با کشتی های با ظرفیت 350 نفر از کیش به هندورابی
    • ایجاد جاده به طول 17 کیلومتر در دور جزیره
    • ساخت و احداث مهمانسرا، کافی شاپ رستوران، پیست پیاده روی و 50 کمپ و بلا در جزیره هندورابی

    اجرای طرح توسعه جزیره هندورابی(آپدیت شده در تاریخ 1399/12/5)

    جزیره هندورابی

    مدیر عامل منطقه آزاد  جزیره کیش جناب آقای غلامحسین مظفری در نشستی با مدیر عاملان چند بانک از تشکیل از تشکیل کنسرسیومی متشکل از بانک ها و هلدینگ های فعال کشور برای اجرای طرح جامع توسعه جزیره هندورابی خبر داد.

    وی در ادامه گفت: جزیره هندورابی یکی از مناطقی است که ساحلی بسیار زیبا و طبیعتی بکر دارد و برای جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی و همچنین توسعه اکوتوریست و تقویت صنعت گردشگری کشور بسیار مناسب است.

    مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش به اشاره به تلاش ها و تحقیقات چندسال هندورابی که حاصل تحقیقات و پژوهش های بسیار زیاد است افزود: مشاور این طرح جامع شرکت بسیار قدرتمند و توانمند خارجی می باشد و این جزیره اولین جزیره ای است که از ابتدا بر مبنای طرح جامعی که به تصویب شورای عالی شهرسازی رسیده در حال ساخت می باشد.

    ایشان همچنین در ادامه گفت شرکت توسعه سرمایه گذاری هندورابی هم اکنون به ثبت رسیده که قرار است با 5000 میلیارد تومان فعالیت خود را آغاز کند و تمام سعی ما بر این است که تا بهار 1400 طرح جامع توسعه هندورابی آغاز شود.

    روسای بانک ها نیز در پی علاقه مندی برای مشارکت در اجرای طرح توسعه هندورابی تاکید کردند این طرح بسیار بزرگ و جامع می باشد که تامین منابع مالی آن علاوه بر بازگشت سرمایه و سودآوری مناسب توسعه اقتصادی کشور و رونق صنعت گردشگری را به همراه خواهد داشت.

    نحوه خرید زمین در هندورابی

    زمین‌های جزیره هندورابی کیش متعلق به منطقه آزاد کیش است، خرید این زمین‌ها برای اتباع ایرانی مجاز و برای اتباع خارجی تنها به صورت اجاره است.

     افرادی که قصد خرید در این جزیره را دارند به سه طریق می‌توانند اقدام کنند:

    1. خرید قطعی: افراد می‌توانند با پرداخت کامل زمین و گرفتن مجوزهای مربوطه نسبت به خرید زمین اقدام کنند.
    2. اجاره: سرمایه‌گذار می‌تواند با اجازه زمین از سازمان منطقه آزاد شروع به ساخت و بهره برداری کند. مدت اجاره بر اساس طرح توجیهی سرمایه‌گذار ، توسط سازمان تأیین می‌شود. 
    3. مشارکت: افراد می‌توانند در قالب شکل‌های مختلف مشارکت با سازمان منطقه آزاد مشارکت کنند. هزینه‌های مربوطه به زمین و طرح به عنوان آورده منطقه آزاد در نظر گرفته می‌شود.
    دسته ی گردشگری 1400/08/04 نویسنده : میترا امیری 0 نظر 4072 بازدید 2 پسند

    سوالات متداول درباره جزیره هندورابی : راهنمای سفر ، تور و عکس

    نظرات کاربران

    نظری ثبت نشده است. شما اولین نظر را ثبت کنید.
    بخش پشتیبانی کیش میزبان آنلاین میباشد. اگر سوالی دارید میتوانید از اپراتورهای ما کمک بگیرید.