اهمیت موقعیت استراتژیک کیش

جزیره کیش، جزیره ای زیبا در فاصله 20 کیلومتری خشکی‌های ایران و در میان آب‌های نیلگون خلیج فارس قرار گرفته است و در زمینه اقتصاد و گردشگری اهمیت بالایی داشته و به عبارتی موقعیت استراتژیک بسیار مناسبی دارد. موقعیت استراتژیک تنها یکی از خصیصه‌هایی است که به جزیره کیش نسبت داده می‌شود و بسیار نیز حائز اهمیت است. عبارت موقعیت استراتژیک کیش برای بسیاری از افراد ناآشناست و درک آن نیز ممکن است دشوار به نظر برسد در حالیکه در حقیقت اینگونه نیست. در این مقاله سعی داریم تا به مفهوم موقعیت استراتژیک جزیره زیبای کیش و اهمیت آن بپردازیم، پس تا انتها کیش میزبان را همراهی نمایید.

موقعیت جزیره

موقعیت استراتژیک کیش

پیش از آنکه به موقعیت کیش بپردازیم بهتر است ابتدا مفهوم این عبارت را به طور مختصر توضیح دهیم. موقعیت استراتژیک عبارتست از فرصت‌های سرمایه گذاری و اقتصادی در شهرها که در جهت پیشبرد اهداف آن در چارچوبی هماهنگ قرار می‌گیرند و شهر را قادر می‌سازند تا با بهره‌مندی از توانمندی‌های خود در ابعاد مختلف فرهنگی، مدیریتی، اقتصادی و اجتماعی بهترین عملکرد را داشته باشد.

همانطور که می‌دانید جزیره کیش یکی از مناطق آزاد و نقاط مهم گردشگری در ایران است که در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری را در زمینه‌های مختلف تجربه کرده است و موقعیت استراتژیکی ممتاز دارد. مناطق آزاد از لحاظ اقتصادی قوانینی متفاوت و مختص به خود را دارند و جزیره کیش نیز به سبب این قوانین و رشد اقتصادی تصاعدی خود میزبان بسیاری از سرمایه گذاران است.

موقعیت اقتصادی جزیره

موقعیت استراتژیک کیش

پس از اعلام جزیره کیش بعنوان منطقه آزاد، سرمایه گذاران و تولیدکنندگان بسیاری این جزیره را برای فعالیت خود برگزیدند. از طرفی با توجه به اقلیم ویژه، زیبایی‌های طبیعی آن و وجود تفریحات مدرن و شگفت‌آور در مدت زمان کمی، کیش به یکی از قطب‌های گردشگری مهم تبدیل شد که این امر تاثیر بسزایی در مسائل اقتصادی این جزیره داشت.

فاصله کم میان جزیره کیش و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس سبب تسهیل برقراری ارتباط با آنها شده و از طرفی پذیرش اتباع خارجی بدون نیاز به ویزا باعث شده تا این جزیره مورد توجه توریست‌های خارجی قرار گرفته و بخش عظیمی از درآمد توسط توریسم تامین شود و علاوه بر این واردات و صادرات در این جزیره رونق یابد. اکثر اجناس در جزیره کیش ارزان قیمت هستند و در برخی اوقات محصولات برترین برندها را در کیش می‌توان با نازل‌ترین قیمت خریداری کرد.

موقعیت سرمایه گذاری

موقعیت استراتژیک کیش

جزیره کیش جذابیت بسیاری برای سرمایه گذاری و ساخت پروژه های عمرانی دارد و به همین دلیل است که در سال‌های گذشته شاهد احداث تاسیسات مختلفی در کلیه زمینه‌های فرهنگی‌، سیاحتی و تجاری در آن بوده‌ایم. در حال حاضر تقاضاهای بسیاری برای آغاز کار در جزیره وجود دارند که پس از تطبیق با برنامه‌های توسعه کیش و سازمان منطقه آزاد به تایید و به تصویب می‌رسند. در صورتی که به دنبال سرمایه گذاری در برج های کیش می باشد برای دریافت مشاوره به صفحه مشاور املاک مراجعه نمایید.

«آشنایی با جدیدترین فرصت‌های سرمایه گذاری در کیش»

اهمیت موقعیت استراتژیک کیش

موقعیت استراتژیک کیش

بخش کثیری از موقعیت استراتژیک کیش به حجم معاملات در این منطقه اختصاص دارد. واردات و صادرات در مناطق آزاد من جمله کیش به طور مستقل از سیستم گمرک صورت می‌گیرد. این جزیره به سبب نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس نقش بسیار مهمی در کالاهای تولید داخلی داشته و به عنوان پلی میان ایران و سایر کشورها عمل می‌کند. در واقع جزیره کیش پتانسیل بسیار بالایی برای رشد و شکوفایی دارد و در صورتی که فرصت‌ها و ظرفیت‌های آن به درستی به کار گرفته شوند می‌توانند موفقیت این جزیره را چندین برابر نموده و در اقتصاد کشور تاثیری شگرفت داشته باشد.

دسته ی دانستنی ها 1401/07/07 نویسنده : مریم اکبری 0 نظر 2050 بازدید 1 پسند

سوالات متداول درباره اهمیت موقعیت استراتژیک کیش

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است. شما اولین نظر را ثبت کنید.
بخش پشتیبانی کیش میزبان آنلاین میباشد. اگر سوالی دارید میتوانید از اپراتورهای ما کمک بگیرید.