ادامه اجرای طرح طلوع تا غروب کیش ممنوع شد

رئیس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش خبر عدم سازگاری زیستگاه دریایی و محیط زیست جزیره کیش را با ادامه اجرای طرح طلوع  تا غروب کیش را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کیش، مریم محمدی خبر ممنوعیت طرح طلوع تا غروب کیش را که در حوزه محیط زیست قرار گرفته است را اعلام کرد و افزود: اجرای فعالیت طرح کاربری اراضی باید با مدیریت یکپارچه طرح جامع در حوزه سواحل و محیط زیست مطابق باشد.

ایشان با اشاره به اینکه در طرح های بالادستی و طرح جامع کیش تاکید بر بکر ماندن سواحل شده است، گفت: طرح کاربری اراضی و تمامی فعالیت های اجرا شده باید با طرح جامع مطابقت داشته باشد، زیرا در آن به تمام موارد مرتبط با محیط زیست اشاره شده است.

طرح طلوع تا غروب کیش

رئیس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به ضرورت حفاظت از سواحل جنوبی، بکر ماندن و تنوع زیستی این منطقه بیان کرد: با توجه به طرح پیشنهادی ساحل های جنوبی و تبدیل آن به پارک ملی و منطقه حفاظت شده زیستی و زیستگاه حساس باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

محمدی گفت: سایت لاک پشت ها یکی از مناطقی است که در این طرح قرار گرفته است و این ساحل از حالت طبیعی و بکر به دلیل نورپردازی،  تعریض جاده و همچنین ایجاد پیست دوچرخه سواری خارج شده است و از سوی دیگر حریم حفاظتی که باید 120 متر باشد تا 250 متر افزایش یافته و برای این زیستگاه تهدید محسوب می گردد.

ایشان فعالیت هایی همچون ایجاد فضای سبز، نورپردازی و محوطه سازی را تهدید برای محیط زیست برشمرد و افزود: این فعالیت ها برای تخم گذاری لاک پشت ها در ساحل تاثیر منفی و سوء دارد.

رئیس اداره محیط زیست منطقه آزاد کیش با تاکید بر این که اجرای طرح طلوع تا غروب کیش باعث از بین رفتن فلسفه بکر نگه داشتن و عدم حفاظت از سواحل جنوبی می شود و همچنین اشاره به اهمیت نامه ارسال شده محیط زیست گفت: تمامی اقدامات در جهت کاشت درخت نخل در حریم 60 متری ساحل تعارض با اصول حفاظت از سواحل دارد و به کاربری سواحل جزیره کیش منجر خواهد شد که این اقدامات ممنوعیت دارد.

دسته ی اخبار کیش 1400/06/07 نویسنده : میترا امیری 0 نظر 1425 بازدید 0 پسند

سوالات متداول درباره ادامه اجرای طرح طلوع تا غروب کیش ممنوع شد

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است. شما اولین نظر را ثبت کنید.
بخش پشتیبانی کیش میزبان آنلاین میباشد. اگر سوالی دارید میتوانید از اپراتورهای ما کمک بگیرید.