احسان خواجه امیری : بیوگرافی ، آهنگ ها و کنسرت

احسان خواجه امیری خواننده محبوب و توانای موسیقی ایرانی است، او علاوه بر خوانندگی، آهنگسازی و تنظیم کنندگی نیز انجام می دهد، ما در این مقاله به بیوگرافی شخصی و هنری احسان خواجه امیری می پردازیم؛

احسان خواجه امیری

بیوگرافی شخصی احسان خواجه امیری

احسان خواجه امیری در 7 آبان سال 1363 در بیمارستان هشترود تهران به دنیا آمد، پدر او ایرج خواننده قدیم موسیقی سنتی ایرانی است، احسان فارغ تحصیل مهندسی کامپیوتر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب است.

وضعیت تاهل احسان خواجه امیری

احسان خواجه امیری در سال 1383 و سن 20 سالگی با لیلا ربانی آشنا شد و بعد از حدود 5 سال پس از آشنایی و شناخت با یکدیگر ازدواج کردند، او آهنگ ( هرچی آرزوی خوب مال تو) را برای همسرش در زمان آشنایی خوانده است. فرزند احسان خواجه امیری در سن سالگی او در سال 1393 به نام ارشان بدنیا آمد.

احسان خواجه امیری

بیوگرافی حرفه ای احسان خواجه امیری

خانواده احسان خواجه امیری هنرمند بودند، او از سن 5 سالگی آموختن موسیقی را فرا گرفت و به نواختن سنتور و ویولن از 7 و 8 سالگی پرداخت، همچنین او از تنها خواهرش، الیکا پیانو را یاد گرفته است. الیکا نیز در حال حاضر یک موسیقی دان و تنظیم کننده حرفه ای است، احسان از 12 سالگی به آهنگسازی پرداخت و اولین آهنگسازی او برای برنامه کودک بوده است.

دکتر محمد اصفهانی؛ الگو احسان خواجه امیری

احسان خواجه امیری از محمد اصفهانی به عنوان الگوی خوب یاد می کند، او می گوید: آقای اصفهانی قبل از من خواننده بوده است و کارهای او در شان یک هنرمند واقعی است و همیشه یک سبک شعر دارد، ایشان هر کاری را قبول نمی کند و در اجرا برنامه ها پلی بک نمی خواند، من پرستیژ او را الگو قرار دادم.

احسان خواجه امیری

زندگی حرفه ای احسان خواجه امیری

آغاز کار حرفه ای احسان خواجه امیری آهنگسازی برای مجموعه ای مستند و آهنگی بدون کلام بوده است و مطرح ترین آهنگسازی او برای یکی از آلبوم هی پدرش، ایرج خواجه امیری با نام (خاطرات زندگی) است، او نواختن سازهای مختلف را فرا می گرفت و آموزش یک ساز را به طور کامل به پایان نمی رساند، احسان خواجه امیری تمایل داشت آهنگساز شود و به خوانندگی فکر نمی کرد و بیشتر برایش خنده آور بود.

احسان خواجه امیری

آغاز خوانندگی احسان خواجه امیری

احسان در سن 17 سالگی آلبوم (من و بابا)  که کار مشترک او و پدرش بود را منتشر کرد، احسان خواجه امیری موفقیت این آلبوم را مدیون زحمات پدرش می داند، بعد از آن در سن 19 سالگی، خوانندگی سریال غریبانه  از طرف قاسم جعفری به او پیشنهاد شد و ترانه ( هر چی ارزوی خوبه مال تو) بسیار مورد توجه قرار گرفت.
در سال 1384 آلبوم دیگری از احسان خواجه امیری با نام ( برای اولین بار) منتشر شد که با استقبال زیادی روبرو گردید  و بیش از 300000 نسخه از آن به فروش رسید.

احسان خواجه امیری

سبک احسان خواجه امیری

احسان خواجه امیری مدتی موسیقی سنتی یا ملی و ایرانی کار می کرد و در این زمینه نیز موفق بود، او می گوید، که بعد از مدتی به این نتیجه رسیدم که این در این سبک موسیقی نمی توانم اثر گذار باشم، زیرا پرونده این سبک موسیقی را پدرم و آقای شجریان بسته اند و جایی برای من نگذاشته اند، همچنین او می گوید من اگر تمام عمر تلاش کنم تازه به پدرم میرسم.

احسان خواجه امیری

آلبوم های احسان خواجه امیری

 احسان در سال 1386 برای خوانندگی و آهنگسازی سریال (میوه ممنوعه) انتخاب شد، پس از پخش این سریال در مهر ماه همان سال سومین آلبوم او با نام ( سلام آخر) منتشر شد، احسان می گوید برای این آلبوم با ذره ذره وجودم هزینه معنوی کرده ام، و اعتقاد دارد که احسان خواجه امیری را با این آهنگ باید شناخت، این آلبوم عاشقانه بود و در لیست پرفروش ترین آلبوم ها قرار دارد.


در رمضان سال 1387 آهنگسازی سریال ( مثل هیچکس) را بر عهده داشت و آلبوم چهارم او با نام ( فصل تازه) در بهمن همان سال منتشر شد، این آلبوم با اینکه تنظیم و ملودی قوی و فروش بالایی داشت، با استقبال کم تر نسبت به آلبوم سوم او یعنی ( سلام آخر) روبرو شد.


دو سال بعد یعنی سال 1389 احسان خواجه امیری برای بار دوم بعد از سریال (میوه ممنوعه) با حسن لطفی در سریال ( مسیر زاینده رود) همکاری کرد، در شهریور همان سال آلبوم پنجم احسان خواجه امیری با نام (یه خاطره از فردا) با 12 قطعه منتشر شد.

احسان خواجه امیری
بعد از حدود دو سال فاصله، آلبوم بعدی احسان خواجه امیری در آبان سال 1391 به نام عاشقانه ها در روز تولدش منتشر شد، احسان خواجه امیری می گوید: عشق یعنی زنده بودن و زندگی کردن و هر ترانه یا آهنگی که از من ارائه می شود، بخشی از روح و اندیشه زندگی من است.
جالب است بدانید که ترانه رسمی تیم ملی فوتبال ایران را در جام جهانی فوتبال 2014 برزیل را احسان خواجه امیری خوانده است و در بخش ترانه از چهره سرشناسی همچون (روزبه بمانی) و در بخش تنظیم از ( بهروز صفاریان) استفاده کرده است.

احسان خواجه امیری
هفتمین آلبوم احسان خواجه امیری  با نام ( پاییز، تنهایی) در 29 دی ماه سال 1393 یعنی دو سال بعد از آلبوم عاشقانه ها منتشر شد، اما روند مجوز این آلبوم اندکی طول کشید و بعد از ماه محرم و صفر انتشار یافت.
 در سال بعد احسان خواجه امیری برای نخستین بار تیتراژ برنامه پرطرفدار و محبوب ماه عسل با نام (بغض) را قبول و آماده کرد، این قطعه در نظرسنجی های تلویزیونی به عنوان بهترین قطعه سال شناخته شد.

احسان خواجه امیری
هشتمین آلبوم احسان خواجه امیری در شهریور ماه سال 1395 با نام ( 30 سالگی) منتشر شد. احسان خواجه امیری این آلبوم را به همسر و فرزندش تقدیم کرده است. در این آلبوم او با افشین یداللهی بعد از مدتها همکاری کرد که با او تجربه های موفق و چشمگیری دست یافته است. نهمین آلبوم احسان خواجه امیری در 3 بهمن 1397 با نام (شهر دیونه) انتشار یافت، احسان خواجه امیری در ساخت این آلبوم از چهره های متفاوت و جوان استفاده کرده است.

اولین کنسرت احسان خواجه امیری

نخستین کنسرت احسان خواجه امیری در جزیره کیش در سال 1384 برگزار شد و تا کنون کنسرت های بسیار زیادی در شهرهای مختلف کشور برگزار کرده است که با استقبال خوبی از طرفداران و علاقمندان روبرو شده است. کنسرت که او در سال 1386 در تالار وزارت کشور برگزار شد با استقبال بی نظیر مردم در 7 سانس مختلف اجرا شد.
اگر تمایل به شرکت در کنسرت های مختلف جزیره کیش دارید، می توانید به سایت کیش میزبان مراجعه نمایید و از اولین افرادی باشید که از کنسرت های جزیره کیش اطلاع پیدا می کنید. و بلیط خود را تهیه و رزرو نمایید، همچنین می توانید تور کیش را با پرواز و هتل دلخواه از این سایت به آسانی رزرو نمایید.

احسان خواجه امیری

موفقیت ها و تندیس های احسان خواجه امیری

احسان خواجه امیری جزء خواننده های موفق و محبوب ایرانی در موسیقی پاپ ایرانی محسوب می گردد، این خواننده خوش صدا در رزومه کارایی خود جوایز ارزشمندی دریافت کرده است که در زیر به آنها می پردازیم:

  • بهترین ترانه تیتراژ از چهارمین جشنواره جام جم در سال 1396
  • بهترین آلبوم موسیقی پاپ، برای آلبوم 30 سالگی، بخش مردمی، سال 1396 جشنواره موسیقی ما
  • بهترین ترانه تیتراژ سال، برنامه ماه عسل، سه ستاره، رمضان سال 1395
  • بهترین آلبوم موسیقی پاپ برای آلبوم پاییز - تنهایی، بخش مردمی، سال 1393 از جشنواره موسیقی ما

احسان خواجه امیری

  • بهترین تیتراژ تاریخ صدا و سیما از نظر مرد برای سریال نابرده رنج، سال 1392
  • بهترین قطعه پاپ خارج از آلبوم برای قطعه تاوان، جشنواره موسیقی ما در سال 1392
  • بهترین آلبوم موسیقی پاپ برای آلبوم عاشقانه ها، اولین دوره جشنواره موسیقی در سال 1391
  • بهترین اجرای زنده موسیقی پاپ، به صورت مشترک احسان خواجه امیری و محسن یگانه، اولین جشنواره موسیقی ما در سال 1391
دسته ی بیوگرافی خواننده ها و کمدین ها 1399/11/21 نویسنده : میترا امیری 1 نظر 2465 بازدید 1 پسند

سوالات متداول درباره احسان خواجه امیری : بیوگرافی ، آهنگ ها و کنسرت

نظرات کاربران

آیکون کاربرمرضیه امیری | 1400/04/10
0

سلام. من خیلی آقای خواجه امیری را دوست دارم. و من تمامآلبوم های ایشون رو دارم. امیدوارم هر جا که هستید سالم و موفق باشید آقای خواجه امیری عزیز.

مشاهده بیشتر ...
بخش پشتیبانی کیش میزبان آنلاین میباشد. اگر سوالی دارید میتوانید از اپراتورهای ما کمک بگیرید.