آغاز عملیات احداث دیوار 6 کیلومتری پیرامون فرودگاه کیش

سرپرست شرکت توسعه مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش خبر شروع عملیات کشیدن دیواری به طول 6 کیلومتر، در اطراف فرودگاه بین المللی جزیره کیش را اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کیش، عزت اله محمدی بیان کرد: از هفته گذشته عملیات ساخت دیوار پیرامون فرودگاه کیش وارد مرحله اجرایی شده است و این عملیات در بازه زمانی 9 ماهه به پایان خواهد رسید.
ایشان افزود: در مجموعه توسعه مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش دیدگاه توسعه ای بر آن است که بتوانیم زیرساخت های مناسب را با استفاده از ورود تکنولوژی های جدید و امکانات روز دنیا در راستای ایمن سازی پروازها و حمل و نقل هوایی در جزیره کیش شاهد باشیم.

فرودگاه کیش

سرپرست شرکت توسعه مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش با اشاره به اینکه از حساس ترین و پرخطرترین مناطق فرودگاه و نقاط پروازی برای یک هواپیما اطراف آن است گفت: در راستای حفظ ایمنی پروازها و ایمنی انسان ها قوانین سختگیرانه در راستای کنترل محیط داخلی و اطراف  فرودگاه ها و همچنین ورود و خروج  افراد و موجودات حیات وحش وضع شده است.
محمدی گفت: قوانین سخت توسط سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ICAO) در ضمیمه 14 پیمان شیکاگو، پرونده 9137 در جهت کنترل ورود حیات وحش به محوطه پروازی وضع گردیده است که تمام کشورهای عضو به اجرای آن موظف شده اند.
ایشان تصریح کرد: به منظور ایمنی  و امنیت کامل فرودگاه با توجه به موقعیت جغرافیایی و تنوع حیات وحش مناطق مختلف باید حصار اطراف هر فرودگاه کشیده شود و افزود: در مورد برخورد آهوها با هواپیماها در پروازهای فرودگاه بین المللی کیش جلسات متعدد برگزار شد و برای ارتقا ایمنی و امنیت مربوط نتیجه نظرات کارشناسان مبنب بر ساخت دیواری در پیرامون فرودگاه کیش بود که عملیات آن در دستور کار قرار گرفت.

آهوهای کیش

سرپرست شرکت توسعه مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش به اجتناب ناپذیری برخورد پرندگان و حیوانات با هواپیماها اشاره کرد و گفت:  ریسک برخورد حیوانات را می توان با عملیات مختلف کاهش داد و به منظور حفظ حیات آهوان ایرانی قطعا ساخت دیوار پیرامون فرودگاه کیش موثر خواهد بود.
عزت اله محمدی افزود: در لیست قرمز اتحادیه جهانی حفاظت از محیط زیست جزیره کیش با دارا بودن بیش از 900 راس آهو به عنوان گونه ی آسیب پذیر ثبت گردیده است و در نقاط مختلف کشور علاوه بر جزیره کیش برای اینگونه از حیوانات اقدامات حفاظتی انجام گرفته است.

دسته ی اخبار کیش 1400/07/11 نویسنده : میترا امیری 0 نظر 1239 بازدید 0 پسند

سوالات متداول درباره آغاز عملیات احداث دیوار 6 کیلومتری پیرامون فرودگاه کیش

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است. شما اولین نظر را ثبت کنید.
بخش پشتیبانی کیش میزبان آنلاین میباشد. اگر سوالی دارید میتوانید از اپراتورهای ما کمک بگیرید.