logo

اتمام بهسازی اسکله صیادی جزیره کیش

تفریحات کیش

عزت اله محمدی، سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش در گفتگویی اعلام کرد به منظور رفاه حال بومیان جزیره کیش و با تاکید سرپرست منطقه آزاد کیش، تسریع روند رفع مشکلات اسکله صیادی و بهسازی آن در دستور کار قرار گرفت. 

وی افزود: زمینی به مساحت سه هزار متر مربع برای ساخت و افتتاح پارکینگ قایق های صیادی میرمهنا در نظر گرفته شده است که علاوه بر ساماندهی قایق های صیادی، به تسهیل فعالیت صیادان کمک می کند.

سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش همچنین بیان کرد: احداث سه برج نور و تجهیزات روشنایی در این منطقه با هدف افزایش ایمنی و حل مشکلات ساعاتی از شب انجام گرفته است. 

محمدی همچنین از راه اندازی و ساخت سردخانه در اسکله صیادی میرمهنا خبر داد و ضمن تقدیر از بخش خصوصی افزود: یخچال های زیر صفر و بالای صفر با گنجایش ۳۰ تن  توسط بخش خصوصی راه اندازی شده و پس از آماده سازی محوطه آماده بهره برداری قرار گرفته است. 

عزت اله محمدی در خصوص انجام پروژه آسفالت برای تردد قایق های صیادی از رمپ های غربی  و شرقی به سمت محوطه بندر بیان کرد: محوطه اسکله صیادی به به کارگیری ۱۵۰۰ متر مربع آسفالت گرم در حال اجرا است و پس از اتمام آماده بهره برداری است. 

سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش در ادامه صحبت های خود افزود: ۱۳ پایه دوربین در اسکله صیادی میرمهنا با هدف کنترل ایمنی و ایجاد امنیت در خشکی و داخل حوضچه نصب شده است. بر اساس بررسی های انجام شده ۲۶ دوربین در خشکی و تمام نقاط حوضچه تعبیه شده است و پس از اتمام مراحل اداری، آماده سازی تجهیزات مانیتورینگ و خرید سوئیچ ها تا نیمه اسفند ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

مجمدی بیان کرد: در راستای مباحث مربوط به ایمنی و آلودگی های زیست محیطی اقدامات موثری مانند ساخت جایگاه سایبان برای بارگیری ماهی، توسعه فضای سبز، ساماندهی ده هکتار خشکی و انتقال مواد زائد به خارج از اسکله انجام گرفت.

عزت اله محمدی افزود: افتتاح سوپرمارکت و کافی شاپ در اسکله صیادی به منظور رفاه حال و ارائه خدمات به صیادان بومی و تامین مایحتاج اولیه اتباع خارجی که در لنج های صیادی فعالیت می کنند از دیگر فعالیت های پروژه بهسازی و ساماندهی اسکله صیادی میرمهنا بود که موجب بر طرف سازی نیازهای صیادان این اسکله شد. 

دسته ی اخبار کیش 1400/12/02 مریم اکبری 0 نظر 1546 بازدید 1 پسند

سوالات متداول درباره اتمام بهسازی اسکله صیادی جزیره کیش

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است. شما اولین نظر را ثبت کنید.