پیست اسکی روی یخ (آیس رینک دامون) در کیش

جزیره کیش سرزمین تفریحات لذت‌بخش و شادی‌آور است که در آن میتوانید هر تفریحی که بخواهید چه آبی و چه غیرآبی را امتحان کنید. در میان تفریحات کیش اسکیت روی یخ تفریحی منحصربه‌فرد است که تجربه‌ای بسیار شیرین برای هر شخصی خواهد بود. ممکن است شما نیز بخواهید اسکیت روی یخ را امتحان کنید اما آشنایی کامل با آن را نداشته باشید، پس در ادامه همراه کیش میزبان باشید.   

اسکیت روی یخ کیش

معرفی اسکی روی یخ 

  

اسکی روی یخ تلفیقی از ورزش و هنر است که فرد باید با تعادلی بی‌نظیر روی یخ حرکت کرده و حرکاتی نمایشی را به اجرا گذارد. نام دیگر اسکیت روی یخ پاتیناژ است و در این ورزش، ورزشکار با کفش مخصوص اسکیت باید سعی کند تا تعادل خود را بر روی یخ‌های لغزنده و محکم حفظ کند. اسکیت روی یخ به صورت انفرادی و گروهی امکان‌پذیر است و سالهاست که در دسته‌بندی تفریحات نیز قرار می‌گیرد. 

هلند و انگلستان به‌عنوان زادگاه اسکیت روی یخ شناخته می‌شوند اما به دلیل محبوبیت این ورزش در این سرزمین در سایر کشورها نیز از آن استقبال شد و در دهه پنجاه شمسی ایران نیز این فعالیت در این ورزش را شروع کرد، گرچه در ابتدا این ورزش رونق چندانی نداشت اما در دهه هشتاد مجددا فعالیت آن قوت گرفت. 

اسکیت روی یخ کیش

انواع اسکیت روی یخ

اسکیت روی یخ انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

  • پاتیناژ نمایشی
  • پاتیناژ سرعتی
  • پاتیناژ نوردیک
  • هاکی روی یخ
  • رینگیت

اسکیت روی یخ کیش

پیست اسکیت روی یخ کیش

اسکیت روی یخ  ورزشی هیجان‌انگیز و استثنائیست که به تازگی در کشور ما رواج یافته، اما با اینحال استقبال بی‌نظیری از آن صورت گرفته است. پیست‌های اسکیت روی یخ در ایران محدود هستند و یکی از این پیست‌ها در جزیره کیش واقع شده است.

دامون آیس رینک نخستین و تنها پیست اسکیت یخی جزیره کیش است که در سال 1393 به بهره‌برداری رسید و آغاز به کار کرد. این پیست که با چشم‌اندازی رو به خلیج فارس و در فضایی به مساحت 200مترمربع و به وسعت 450مترمربع بنا شده، با به‌روزترین امکانات مجهز شده و یکی از برترین پیست‌های اسکیت یخی خاورمیانه محسوب می‌شود. 

اسکیت روی یخ کیش

امتیازات پیست اسکیت روی یخ کیش

پیست اسکیت روی یخ در جزیره کیش در موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای قرار دارد، به همین سبب علاوه بر دید مجذوب کننده دریا، به تفریحات و امکانات متعددی دسترسی دارد. این امکانات عبارتند از:

  • رستوران فرانسوی
  • کافی شاپ
  • فودکورت
  • شبیه‌ساز پرواز فلای دامون
  • فروشگاه‌های برند و مطرح

اسکیت روی یخ کیش

آیا پیست اسکیت روی یخ کیش امن است؟

اسکیت روی یخ ورزشی هیجان‌انگیز و در عین حال پرریسک است، پس نگرانی در مورد امنیت این ورزش امری طبیعیست. اما باید بدانید پیست اسکی روی یخ جزیره کیش مطابق با استانداردهای روز دنیا راه‌اندازی شده و فعالیت آن کاملا بر اساس شرایط پیست‌های بین المللی است. همچنین پیش از شروع اسکیتینگ کلاه ایمنی و کفش مخصوص به شما داده شده و آموزش‌های اولیه را توسط مربیان حرفه‌ای و با سابقه مجموعه فراخواهید گرفت. به کودکان نیز علاوه بر کلاه ایمنی زانوبند و محافظ‌های لازم نیز داده می‌شود، پس با خیالی آسوده همراه خانواده خود از این تفریح لذت ببرید. 

اسکیت روی یخ کیش

شرایط سنی اسکیت روی یخ به چه صورت است؟

یکی از دلایلی که اسکیت روی یخ را جزو پرطرفدارترین تفریحات کیش کرده، امکان استفاده از آن به‌صورت خانوادگی است. اسکیت روی یخ هیچ شرایط سنی ندارد و حتی کودکان شما که توانایی راه رفتن و حفظ تعادل دارند می‌توانند از آن لذت ببرند. یکی از شرایط اصلی برای اسکیتینگ تعادل است، پس هرشخصی در هر سن و سالی که تعادل داشته باشد می‌تواند روی یخ‌های این پیست اسکیت‌سواری کند. 

اسکیت روی یخ کیش

لوازم لازم برای اسکیت روی یخ چیست؟

مهمترین ابزار اسکیت روی یخ، کفش مخصوص آن است که نیازی نیست آن را تهیه کنید، زیرا از طرف مجموعه در اختیار شما قرار خواهد گرفت. کلاه و ابزارهای ایمنی نیز به شما داده خواهد شد و تنها موردی که باید به همراه داشته باشید به دلیل دمای پایین مجموعه لباس گرم است.

مدت زمان استفاده از این تفریح چقدر است؟

زمان اسکیت روی یخ سی دقیقه می‌باشد و در هر  روز از هفته از ساعت 10صبح الی 8شب  استفاده از آن امکان‌پذیر است.

چگونه این تفریح را رزرو کنم؟

متاسفانه در حال حاضر این تفریح قابل رزرو نمی‌باشد و به محض فراهم شدن امکان رزرو در این صفحه در دسترس شما خواهد بود.

دسته ی معرفی اماکن کیش 1401/04/15 نویسنده : مریم اکبری 0 نظر 2305 بازدید 1 پسند

سوالات متداول درباره پیست اسکی روی یخ (آیس رینک دامون) در کیش

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است. شما اولین نظر را ثبت کنید.
بخش پشتیبانی کیش میزبان آنلاین میباشد. اگر سوالی دارید میتوانید از اپراتورهای ما کمک بگیرید.