هتل های میراثی چیست؟

این هتل ها از نظر کیفیت و خدمات با هتل های چند ستاره برابری می کنند. بنابراین اگر خواهان سکونت در فضای سنتی هستید بهتر است  به سراغ یکی از هتل های میراثی بروید.

هتل های میراثی

هتل های میراثی چیست؟

بناهای تاریخی و سنتی ایران با توجه به اصالت ساخت آنها طرفداران خاص خود را دارند به همین دلیلی بناهایی که در سازمان میراث و فرهنگی و گردشگری ایران ثبت شده اند امروزه با مرمت دوباره مورد استفاده قرار می گیرد.

بناهای انتخاب شده باید شرایط تبدیل شدن به هتل را داشته باشند و امکانات و تجهیزات لازم برای سکونت به آن اضافه شود در عین حال که طرح سنتی خانه حفظ شود.

پذیرش

عموما این ساختمان ها آسانسور ندارند و امکان اضافه کردن آسانسور نیز وجود ندارد بنابراین باید کارکنانی برای جابه جایی چمدان های مسافران استخدام شوند و به راحتی مسافر کمک کنند.

به نکات ساختمانی از جمله اطفای حریق و ایمنی ساختمان مانند تمام هتل ها توجه ویژه ای می شود. همچنین موارد بهداشتی اتاق ها و هتل باید در سطح بین المللی قابل قبول باشد و به صورت همه جانبه رسیدگی شود.

در کیش هتل های با سبک سنتی همچون هتل یاقوت و امیرکبیر وجود دارد اما هیچکدام میراثی نمی باشد و فقط به سبک قدیمی ساخته شده اند. برای دیدن هتل های کیش می توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

موارد مهم در هتل های چهار ستاره میراثی

هتل های میراثی

هتل های میراثی که قرار است به هتل های چهار ستاره تبدیل شوند باید استاندار های ساخت بسیار بالایی داشته باشند همچنین نمای کلی ساختمان به شکل خاصی طراحی شده باشد. خدمات ارائه شده به مسافرین باید با مقررات هتل های چهارستاره یکسان باشد.

به طراحی محیط و دکوراسیون داخلی باید توجه بسیار شود زیرا زیبایی بنا اهمیت بسیار بالایی دارد. استفاده از مبلمان و پرده با طرح های سنتی بسیار دیدنی میباشد.

همچنین موارد ذکر شده در مورد اتاق های هتل نیز صاق است و باید به طراحی اتاق ها نیز توجه بسیار زیادی نمود. در عین حال که امکانات و تجهیزات لازم برای اقامت با استاندار های بالا قابل دسترسی باشد از جمله: آب گرم برای اتاق ها، استفاده از شیر آلات با کیفیت بالا و توجه بسیار ویژه به پاکیزگی ...

رستوران های هتل های میراثی 4 ستاره

پذیرش

کارکنان رستوران ها بهتر است با لباس های متحد الشکل محلی در فضای رستوران حاضر شوند و انواع غذاهای محلی منطقه نیز در رستوران ها سرو شود.

همچنین تمام کارکنان باید به صورت تخصصی آموزش های مربوط به هتل داری را فرا گرفته باشند.

تجیزات خنک کننده و گرمایشی برای فصل های مختلف سال و با توجه به منطقه اقامت باید به درستی انتخاب شوند و اتاق ها برای مسافران بهینه سازی شود در عین حال نمای سنتی اتاق ها نیز حفظ شود.

از جمله موارد مهم برای مسافران و صاحبان هتل توجه ویژه به بحث روشنایی اتاق ها می باشد که باید با استاندارد بسیار بالا بهینه سازی شود. و امکانات و تجهیزات لازم به اتاق ها اضافه شود.

هتل های میراثی 5 ستاره

پذیرش

  • تمام خدمات ارائه شده در هتل های پنج ستاره باید با بالاترین استاندار های بین المللی هماهنگی داشته باشد و تمام خدمات مورد نیاز مسافر به نحو احسن ارائه شود.
  • با توجه به اینکه هتل دارای 5 ستاره می باشد بنابراین باید تسهیلات و خدمات اضافی و جانبی قابل قبولی به هتل اضافه شود.
  • در مورد عدم آسیب به فضای هتل نیز باید دستور العمل های لازم اجرا شود و در زمینه حفظ آثار باستانی نهایت تلاش اعمال شود.
  • رستوران هتل های پنج ستاره 
  •  خدمات ذکر شده در هتل های چهار ستاره در سطحی بالاتر باید در رستوران های هتل های 5 ستاره اجرا شود.
  • همچنین کارکنان بخش های مختلف تسلط لازم به زبان های بین المللی را داشته باشند.
  • نکاتی در مورد هتل های میراث 5 ستاره
  • نمای کلی اتاق ها باید بسیار زیبا طراحی شود و به جزییات توجه ویژه ای شود.
  • تجهیزات مورد نیاز جهت رفاه میهمان در طول اقامت مانند وسایل گرمایشی و سرمایشی با بالاترین استاندار های بین المللی استفاده شود و نیاز های میهمان در سریع ترین زمان ممکن برآورده شود.

خواندن این محتواها پیشنهاد می‌شود:

دسته ی گردشگری 1401/04/09 نویسنده : بهناز طاهری 0 نظر 1435 بازدید 1 پسند

سوالات متداول درباره هتل های میراثی چیست؟

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است. شما اولین نظر را ثبت کنید.
بخش پشتیبانی کیش میزبان آنلاین میباشد. اگر سوالی دارید میتوانید از اپراتورهای ما کمک بگیرید.