قوانین بردن مهمان به اتاق هتل

هر یک از ما به دلیلی به سفر می رویم، ممکن است این مسافرت کاری باشد یا تفریحی و یا به هر دلیل دیگر. ممکن است شما بخواهید در طول سفر خود با یکی از آشنایان یا دوستان خود دیدار داشته باشید اما به دلیل ضیق وقت این امکان برایتان فراهم نباشد. در این وضعیت دیدار آنها در محل اقامت شما بهترین گزینه پیش روست. اما آیا مسئول هتل یا سوئینی که آن را رزرو کرده اید اجازه این کار را به شما خواهد داد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با قوانین بردن مهمان به اتاق هتل آشنا شده و از آنها آگاه شوید.

آیا مهمان داشتن در اتاق هتل مجاز است؟

قوانین بردن مهمان در اتاق هتل

هر هتل در هر کشوری قوانین متفاوتی دارد و بسته به عوامل مختلفی این قوانین دستخوش تغییراتی می شوند. مانند کشور ایران که برای رزرو اتاق و اقامت در آن باید قوانین زوجیت و محرمیت رعایت شده و مدارک معتبر و قانونی برای آن ارائه شود. 

اصولا در بسیاری از هتل ها مهمانان برای ملاقات با افراد دیگر باید آنها را در لابی و کافی شاپ هتل ملاقات کنند و از آوردن مهمانان به داخل اتاق ها خودداری کنند زیرا ممکن است باعث بر هم زدن نظم، آرامش و ایجاد اختلال در امنیت سایر مهمانان هتل شود.

قوانین دعوت مهمان به اتاق هتل نیز مانند سایر قوانین در هر هتل متفاوت است اما به طور کلی می توان یک چارچوب خاص برای آن در نظر گرفت و شرایطی را مشخص کرد. شرط اول برای داشتن مهمان در اتاق همجنس بودن مهمان مقیم هتل و مهمان مدعو (دعوت شده) است که باید هر دوی  آنها آقا یا هر دو خانم باشند.

در صورتی که هتل اجازه دعوت مهمان به اتاق را بدهد، مهمان مدعو باید برای ورود به اتاق مهمان مقیم هتل مدارک شناسایی معتبر به قسمت پذیرش هتل ارائه نماید در غیر این صورت از ورود او به اتاق جلوگیری خواهد شد. توجه داشته باشید برخی از هتل ها ورود مهمان های ساعتی را مجاز نمی دانند. از این رو باید پیش از دعوت و اقامت مهمان در اتاق خود باید به این نکته توجه نمایید.

تا چه مدت می توان در هتل مهمان داشت؟

قوانین بردن مهمان به اتاق هتل

ممکن است مسئولین هتل با درخواست شما برای دعوت کردن مهمان موافقت کنند اما سوالی که به وجود می آید این است که تا چند ساعت می توانید در اتاق خود در هتل مهمان داشته باشید؟ زمان ماندن مهمان در اتاق شما به شرایطی که هتل مقصد مشخص می کند بستگی دارد. در بعضی هتل ها افراد می توانند تا چند ساعت به صورت رایگان مهمان داشته باشند اما امکان ماندن این مهمانان در شب وجود ندارد. اما اگر شخص مدعو بخواهد شب را نیز در اتاق مهمان مقیم بماند باید هزینه ای به هتل بپردازد و در هتل پذیرش شود.

هزینه ماندن مهمان در اتاق هتل چقدر است؟

نرخ ماندن مهمان در اتاق هتل در هر هتل متفاوت است. این مبلغ ممکن است به صورت نفر اضافه باشد و در صورت لزوم اتاق تغییر داده شود که با هزینه مازاد همراه است. در صورت پذیرش مهمان مدعو تمام امکاناتی که برای مهمانان مقیم در نظر گرفته شده است به اتاق افزوده خواهد شد. 

چرا ورود مهمان در برخی هتل ها ممنوع است؟

قوانین بردن مهمان به اتاق هتل

شاید در ابتدا این گونه به نظر برسد که عدم پذیرش مهمان غیرمقیم در برخی هتل ها به دلیل مسائل مالی باشد در صورتی که ممکن است با عدم کنترل این موضوع آرامش، رفاه و امنیت سایر میهمانان هتل دچار اختلال شود. یکی دیگر از دلایل نپذیرفتن مهمان در اتاق های هتل تکمیل ظرفیت آن است. 

سالن های غذاخوری و بخش های مختلف هتل ظرفیت مشخصی دارند که متناسب با مهمانان مقیم هتل بخش بندی شده اند. اقزایش بی رویه مهمانان در هتل سبب پایین آمدن کیفیت خدمات رسانی، کمبود فضا و... می شود. به همین دلیل برای جلوگیری از کمبود فضا و ازدحام جمعیت در سالن های غذاخوری در وعده های مختلف مانند صبحانه و ... در برخی هتل ها از ورود مهمانان غیرمقیم جلوگیری می شود. 

دلیل دیگری که ممکن است برخی هتل ها را برای منع ورود مهمانان غیرمقیم داشته باشند، پیشگیری از فجایع در هنگام حوادث است. برای مثال در هنگام آتش سوزی، زلزله یا هر مسئله امنیتی دیگری باید پله ها و راه های خروجی اضطراری پاسخگوی تمام افراد هتل باشند تا کمترین میزان آسیب و مرگ و میر را داشته باشند.

سخن آخر

از زمانی که شما وارد هتل شده، اتاق  رزرو کرده و چک این می شوید یکی از مهمان های هتل هستید و باید مطابق قوانین و مقررات محل اقامت خود عمل کنید. ممکن است شما بخواهید برخی از دوستان و آشنایان خود را که در مقصد سفر شما هستند را ملاقات کنید اما زمان کافی برای این کار را نداشته باشید و او را به هتل اقامت خود دعوت کنید. در این مقاله قوانین بردن مهمان به اتاق هتل مورد بررسی قرار گرفت. با این حال همانطور که گفته شد قوانین هتل ها متغیر است. لذا پبش از دعوت مهمان به هتل درباره قوانین هتل اقامت خود آگاهی لازم را کسب نمایید. برای رزرو هتل با کمترین قیمت و آگاهی از قوانین هتل ها در کیش می توانید به صفحه رزرو هتل در کیش میزبان مراجعه نمایید.


خواندن این محتواها پیشنهاد می‌شود:

دسته ی دانستنی ها 1400/09/11 نویسنده : مریم اکبری 0 نظر 5164 بازدید 4 پسند

سوالات متداول درباره قوانین بردن مهمان به اتاق هتل

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است. شما اولین نظر را ثبت کنید.
بخش پشتیبانی کیش میزبان آنلاین میباشد. اگر سوالی دارید میتوانید از اپراتورهای ما کمک بگیرید.