راهنمای تحویل اتاق در هتل (کاربردی)

اقامت هتل یکی از بخش‌های اساسی سفر است که نقش بسزایی در میزان لذت شما از سفر دارد. پس قطعا دانستن نکاتی‌ که تجربه اقامت شما را به‌یادماندنی‌تر کند پراهمیت خواهد بود. پس از رزرو اتاق در هتل و مراجعه به هتل باید بدانید که چه نکاتی را در هنگام تحویل اتاق باید رعایت کرده و کدام موارد را بررسی کنید. در این مطلب در کیش میزبان همراه شما هستیم تا راهنمای کاملی برای تحویل اتاق در هتل یا به اصطلاح چک این (Check in) در اختیار شما قرار دهیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

در هنگام تحویل اتاق در هتل چه‌ نکاتی را باید رعایت کرد؟

تحویل اتاق هتل

رزرو اقامتگاه یکی از نخستین کارهای است که اکثر ما در زمان سفر انجام می‌دهیم و سپس‌ راهی سفر می‌شویم. پس‌ از‌ مراجعه به هتل و طی کردن مراحل پذیرش و پرکردن فرم‌های مربوطه نوبت‌ به‌ تحویل اتاق می‌رسد.‌

تحویل اتاق در هتل معمولا توسط فردی با‌عنوان بل بوی (Bell boy) انجام می‌گیرد. بل بوی در هتل‌ها وظایف مختلفی برعهده دارند. پس از پذیرش در هتل بل بوی چمدان شما را تحویل گرفته و تا اتاقتان شما را همراهی می‌کند و در صورت داشتن زمان کافی توضیحات لازم را درباره خدمات اتاق و هتل به شما ارائه می‌کند. در‌ برخی‌ از هتل‌های لوکس و مجلل راهنمایی میهمان به اتاق برعهده بل کاپیتان (Bell capitan) می‌باشد. برای آشنایی بیشتر با وظایف بل بوی این‌ مطلب را مرور کنید.

پیشنهاد: انعام دادن یکی از عادات پسندیده در بسیاری از کشورهاست و چه زیباست اگر ما نیز در هنگام تحویل اتاق با انعام دادن به بل بوی آن را ادامه دهیم

چک کردن وسایل 

تحویل اتاق هتل

در اغلب اوقات هنگام تحویل اتاق وسایل توسط بل بوی کنترل می‌شوند اما ممکن است‌ گاهی ضیق وقت این اجازه را به بل بوی نداده و شما این‌ کار به عهده میهمان باشد. پس از تحویل اتاق از بل بوی وسایل اتاق را به دقت چک‌ کنید و در صورت خرابی و یا عدم همخوانی با موارد گفته شده در هنگام پذیرش سریعا آن را به بخش پذیرش اطلاع دهید. وسایل اتاق هتل نزد شما به امانت سپرده می‌شوند لذا از آسیب رساندن به آنها‌ اکیدا خودداری نمایید در غیر اینصورت خسارات وارد شده از شما دریافت خواهد شد‌. 

نکته: در صورتی که کودک شما به وسایل اتاق آسیب رساند و یا سهوا به وسایل اتاق آسیب وارد شود بهتر است در اسرع وقت و پیش از پرسنل خودتان آن را به مدیریت اطلاع دهید تا به رسم‌ میزبانی و مهمان‌نوازی با شما مساعدت داشته باشد، در غیر اینصورت متهم به پنهان‌کاری خواهید شد.

چک کردن‌ اقلام مصرفی

تحویل اتاق هتل

اقلام مصرفی شامل حوله، ملحفه، مسواک، متو، متکا، خمیردندان و... می‌باشند که در هنگام تحویل اتاق باید آنها را چک‌ نمایید. دقت داشته باشید این اقلام باید به تعداد نفرات در اتاق قرار داده شده باشند اما در صورتی که کمتر از تعداد نفرات بود آن را به پذیرش اطلاع دهید. 

نکته: اگر درخواست شارژ هر یک از این اقلام را دارید در هنگام تحویل اتاق آن را اطلاع دهید و به زمانهای دیگر موکول نکنید زیرا احتمال تمام شدن آنها وجود دارد.

امنیت اتاق را بررسی کنید

تحویل اتاق هتل

امنیت اتاق جزو مهمترین مواردیست که باید بررسی کنید زیرا اتاق شما مانند خانه موقت شماست. از نحوه قفل شدن درب اتاق و بازکردن آن مطلع شوید و سالم بودن آنرا بررسی کنید. اگر تنها به سفر رفته‌اید به کارکنان هتل اطلاع دهید تا به شخص دیگری اجازه ورود به اتاق شما را ندهند. همچنین اگر با کودکتان سفر کرده‌اید، امنیت پنجره‌ها، شیرآلات و پریزها را بررسی کنید.  با وجود سطح‌ امنیتی بالایی که در هتل ها وجود دارد بازهم بهتر‌ است از قراردادن اشیاء گرانقیمت خود در معرض دید خودداری کنید و در مکانی امن آنها را پنهان کنید.

آیا اتاق تمیز است؟

تحویل اتاق هتل

نظافت‌‌ اتاق از دیگر‌‌ مواردی است که باید پیش از تحویل اتاق به شما به خوبی انجام شده باشد. ملحفه ها، بالشت‌ها، حوله‌ها و اقلام یکبار مصرف در اتاق را به خوبی بررسی کنید و در صورت وجود لکه یا کثیفی از پرسنل بخواهید سریعا آنرا تعویض کنند. حمام‌ها، سرویس‌های بهداشتی و سطل زباله‌ها نیز باید تمیز و ضدعفونی باشند. در صورتیکه اتاق به تازگی‌ تمیز شده باشد و بوی مواد شوینده و ضدعفونی را در اتاق احساس کردید، از تهویه اتاق استفاده کنید و یا با بازکردن پنجره‌ها هوای تازه را مهمان اتاق خود کنید. 

نکته: حضور حشرات‌‌ و موجودات موذی در اتاق قطعا‌ اتفاق ناخوشایندیست که هیچ‌یک از ما انتظار آنرا نداریم، پس بهتر است اتاق را از لحاظ حضور این مزاحم‌ها نیز بررسی کنید.

درباره هتل بیشتر بدانید

تحویل اتاق هتل

اطلاعات لازم درباره هتل را به طور معمول مسئول پذیرش و یا بل بوی در اختیار شما قرار می‌دهد اما در صورتی که این توضیحات ارائه نشد از پذیرش سوال کنید. از برنامه‌های هتل مانند ساعات صبحانه، ناهار، شام و فعالیت بخش‌های مختلف مطلع شوید تا بتوانید به موقع در آنها حضور داشته باشید‌.

تحویل اتاق هتل

جمع‌بندی و‌ کلام آخر

تحویل اتاق هتل یکی از کارهای است که در نگاه اول شاید چندان ضروری بنظر نرسد اما منشاء بسیاری از اختلافات بین هتلداران و مهمانان بر سر همین‌ موضوع است. در هنگام تحویل اتاق شما باید مراحلی را طی کنید و به نکاتی دقت کنید زیرا ممکن‌ است کم‌ و کسری‌هایی و یا مشکلاتی در اتاق وجود داشته باشد که بعدها برایتان دردسرساز شود. در این مقاله به تشریح برخی از این نکات پرداختیم، آیا نکته‌ای هست که بخواهید به آن اضافه کنید؟ در بخش نظرات برایمان بنویسید


خواندن این محتواها پیشنهاد می‌شود:

دسته ی دانستنی ها 1401/03/21 نویسنده : مریم اکبری 0 نظر 1732 بازدید 1 پسند

سوالات متداول درباره راهنمای تحویل اتاق در هتل (کاربردی)

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است. شما اولین نظر را ثبت کنید.
بخش پشتیبانی کیش میزبان آنلاین میباشد. اگر سوالی دارید میتوانید از اپراتورهای ما کمک بگیرید.