خدمات خانه داری در هتل چیست؟

هنگامی که برای رزرو اتاق به هنل مراجعه می کنید لیستی از اتاق های هتل، امکانات و خدمات آن در پیش روی شما قرار می گیرد. یکی از این خدمات، خدمات خانه داری هتل است که ممکن است برای برخی افراد ناملموس و ناشناخته باشد. اگر شما هم یکی از این افراد هستید و نمی دانید که خدمات خانه داری هتل چیست و چه نقشی در اتاق رزرو شده شما دارد در این مقاله کیش میزبان را تا انتها همراهی کنید.

خانه داری هتل چیست؟

خدمات خانه داری هتل

همانطور که می دانید یک هتل از بخش های مختلفی ساخته شده که هر یک به گونه ای به مهمانان هتل خدمات ارائه می دهند و شما باید بدانید که برای هر کاری با کدام یک از  قسمت های هتل باید در ارتباط باشید. زیرا اگر تقاضای خود را به بخش نادرست ارائه دهید ممکن است با تاخیر بسیار به کار شما رسیدگی شود و یا درخواستتان بی پاسخ بماند.

 یکی از پایه های اساسی هر هتل بخش خانه داری آن است. این بخش یکی از مهمترین بخش های خدمات هتل محسوب می شود به طوری که هر هتل بخش عظیمی از نیروی انسانی خود را به این بخش اختصاص می دهد. به سبب اهمیت بالای بخش خانه داری در هتل، افرادی که در این قسمت فعالیت می کنند باید از مهارت بالایی برخوردار بوده و آموزش دیده باشند.

برای مهمانان یک هتل نظافت و پاکیزگی اتاق ها از اهمیت بالایی برخوردار است و وظیفه خانه داری هتل نیز رعایت بهداشت و نظافت اتاق ها و فراهم ساختن امکانات رفاهی و آرامش مهمانان است.  خدمات خانه داری شامل نظافت اتاق ها، سالن های پذیرایی، سرویس های بهداشتی، رستوران ها و سایر بخش های هتل می باشد. 

هتل های کیش که خدمات خانه داری دارند:

هتل ویدا کیش

هتل شایگان کیش

هتل داریوش کیش

هتل شایان کیش

هتل کوروش کیش

هتل مارینا کش

هتل پانوراما کیش

هتل ترنج کیش

هتل بین المللی کیش

و...

وظایف خانه داری چیست؟

وظایف خانه داری هتل

شاید در ابتدا وظایف خانه داری در هتل کاری ساده و سطحی به نظر برسد. اما خانه داری مجموعه از نکات بسیار ریز و ظریفی است که همگی باید رعایت شوند تا مهمانان هتل اقامتی راحت و در آرامش داشته باشند. به طور کلی وظایف بخش خانه داری هتل را می توان رسیدگی و نظافت اتاق ها و سوئیت ها، رستوران ها و غذاخوری ها، کافی شاپ ها، سرویس های بهداشتی دانست که شامل مرتب کردن تخت خواب ها، ضد عفونی سازی وسایل و ابزار و سرویس های بهداشتی، شستن زمین و گردگیری می شود. 

به طور معمول مدتی  زمانی که هر خانه دار به نظافت اتاق ها می پردازد ۱۵ الی ۳۰ دقیقه است که طی این مدت باید اتاق خالی از مهمان باشد. ساعات سرویس خانه داری اکثر هتل ها به صورت ۲۴ ساعته می باشد و در صورت نیاز به نظافت، درخواست شارژ وسایل، گم شدن وسایل و تعویض ملحفه مهمانان می توانند در هر ساعت از شبانه روز با بخش خانه داری هتل تماس گرفته و درخواست خود را بیان کنند. 

پرسنل بخش خانه داری غالبا از یک چرخ دستی برای حمل لوازم و ابزارهای نظافتی مورد نیاز استفاده می کنند که در انها انواع مواد شوینده، شیمیایی، براق کننده، ضدعفونی کننده، جارو دستی، شامپو فرش، جارو برقی، سطل زباله و دستمال قرار دارد. 

قوانین مربوط به خانه داری

قوانین خانه داری هتل

خانه داری هتل شامل قوانین و شرایط خاصی است که توسط پرسنل و مهمانان باید رعایت شوند. این قوانین معمولا در اکثر هتل ها یکسان است و ممکن است تنها در بعضی هتل ها سختگیرانه تر باشد. در این بخش  به توضیح برخی از این قوانین در هتل ها پرداخته شده است. 

اولین نکته ای که باید آن را بدانید زمان خدمات نظافت و خانه داری هتل است. اتاق های هتل باید در زمانی که مهمان در اتاق حضور ندارد نظافت شوند. در هنگام نظافت اتاق خانه دار بر روی درب اتاق علامت نظافت را قرار می دهد و یا ممکن است در برخی هتل ها چرخ نظافت یا تی جلوی در اتاق قرار می گیرد و در تمام مدت شما باید خارج از اتاق باشید. 

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که زمانی که در اتاق حضور ندارید و اتاق نظافت می شود، خانه دار تمامی سطل های زباله،  اقلام بهداشتی  مانند صابون، شامپو، دستمال کاغذی و... را دور ریخته و مجدد آنها را شارژ می نماید. علاوه بر این تمامی ملحفه ها، حوله ها و رو بالشتی ها نیز پس از  هر بار سرویس خانه داری باید  با اقلام تمیز جایگزین شده باشند. 

اگر درخواست تمیز شدن اتاقتان را دارید باید پیش از خروج از اتاق تیکت نظافت اتاق که بر روی آن نوشته شده لطفا اتاق تمیز شود یا علامت مخصوص به نظافت دارد را بر روی درب اتاق آویزان نمایید تا خدمات خانه داری در اسرع وقت و پیش از بازگشت شما اتاق را نظافت کنند. 

در صورتی که اتاق شما از لحاظ نظافت نیاز به خدمات خانه داری نداشت اما امکانات اتاق مانند شامپو، صابون، چای، دستمال کاغذی و غیره تمام شده باشد می توانید درخواست شارژ این اقلام را به صورت رایگان بدهید.

قوانین خانه داری هتل

یکی از مهمترین قوانین خانه داری حفظ حریم شخصی و امنیت وسایل مهمانان هتل است. خدمات خانه داری هتل تنها وظیقه نظافت و رسیدگی به بهداشت اتاق را دارند و به هیچ وجه نباید به وسایل شخصی مهمانان دست بزنند. 

ممکن است شما بخواهید از اتاق خود خارج شوید اما اتاقتان نیازی به نظافت نداشته باشد و نخواهید کسی وارد اتاقتان شود. با توجه به اینکه حفظ آرامش و احترام به درخواست های مهمانان یکی از مهمترین اهداف هتل است شما می توانید تیکت لطفا مزاحم نشوید را بر روی درب اتاق خود بیاویزید. 

در صورتی که مدت زمانی که علامت مزاحم نشوید بر روی درب اتاق قرار گرفته است از حد معمولی فراتر رود  خانه دار باید با مراجعه به بخش پذیرش از انها بخواهد که با مهمان تماس بگیرد و اگر تماس موفقیت آمیز نبود، یادداشتی به اتاق فرستاده می شود. اگر باز هم پاسخی از سمت مهمان دریاقت نشد حراست هنل می تواند دست به کار شده و درب اتاق را باز نماید.

سخن پایانی

خانه داری و نظافت هتل می تواند بخش عظیمی از رضایت مهمانان هتل را جلب کند. زیرا عدم پاکیزگی و رعایت بهداشت اتاق ها می تواند تا حد زیادی بر کیفیت هتل و محبوبیت آن تاثیر بگذارد. در این مطلب از کیش میزبان به توضیح سرویس خانه داری در هتل و وظایف و قوانین آن پرداخته شد که امیدواریم برایتان مفید بوده باشد.


خواندن این محتواها پیشنهاد می‌شود:

دسته ی دانستنی ها 1400/09/08 نویسنده : مریم اکبری 2 نظر 3406 بازدید 6 پسند

سوالات متداول درباره خدمات خانه داری در هتل چیست؟

نظرات کاربران

آیکون کاربروحید توکلی | 1402/02/19
0
آیکون کاربرناشناس | 1401/12/03
0

ممنون از توضیحات

مشاهده بیشتر ...
بخش پشتیبانی کیش میزبان آنلاین میباشد. اگر سوالی دارید میتوانید از اپراتورهای ما کمک بگیرید.