تفاوت اتاق تویین و دبل در هتل

در فرایند رزرو اتاق در یک هتل اصطلاحات و عبارت زیادی به کار می رود که اتاق تویین یا اتاق دبل هم جزو این اصطلاحات هستند. در ابتدا شاید معنای این دو اتاق یکسان به نظر برسد اما باید بدانید که تفاوت هایی بین آنها وجود دارد. در این نگارش در کیش میزبان به بررسی تفاوت میان این دو اتاق پرداخته ایم که در هنگام رزرو هتل می توانید از آن استفاده کنید‌

اتاق دبل

دبل روم

اتاق دبل که به طور اختصار با DBL نشان داده می شود اتاقی با یک تخت بزرگ دو نفره است که بیشتر برای افرادی که به تخت بزرگ علاقمند هستند و یا زوج ها مناسب است و در بسیاری از هتل ها قابل رزرو است.

اتاق تویین

تویین روم

اتاق تویین اتاقی با دو تخت سینگل و مجزا است و با TWN نشان داده می شود. این اتاق ها برای اقامت های دوستانه، دو همکار خانم یا دو همکار آقا، دو خواهر برادر و کسانی که می خواهند در یک اتاق به صورت جداگانه اقامت داشته باشند مناسب است. فاصله بین تخت های تویین با توجه به متراژ اتاق به وسیله یک میز و یا پاتختی حفظ شده است. 

تفاوت بین اتاق دبل و تویین

تفاوت اتاق دبل و اتاق تویین

برای اکثر کسانی که تفاوت بین اتاق دبل و تویین را نمی دانند فرقی بین آن ها وجود ندارد و با استدلال اینکه دبل و تویین هر دو به معنای دو عدد هستند این دو اتاق را یکی اما با نام های متفاوت می دانند. اما باید بدانید که  در واژه نامه هتل‌داری اتاق دبل و تویین با یکدیگر متفاوت هستند. اتاق تویین اتاقی است که دو تخت یک نفره به صورت جداگانه در آن قرار دارد اما در اتاق دبل یک تخت دونفره بزرگ قرار گرفته است.

کلمه twin در زبان فارسی به معنای دو قلو  می باشد پس به یاد داشته باشید که تویین به معنای دو قلو و از یکدیگر جدا است و تخت های تویین تخت های جداگانه اما همسانی هستند که در اتاق ها موجود هستند و در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.

تفاوت اتاق دبل و اتاق تویین

اتاق های تویین مناسب کسانی هستند که سفرهای دوستانه دارند و می خواهد در یک اتاق به صورت جداگانه بمانند اما اتاق دبل با یک تخت دو نفره بزرگ مناسب زوج هایی است که به سفر می روند.

برای درک بهتر این‌ مطلب یک‌ خانواده چهار نفره را در نظر داشته باشید که اتاق های تویین را برای فرزندان خود و اتاق دابل را برای خود رزرو می کنند. این خانواده ها همچنین می توانند برای دسترسی بیشتر و ارتباط راحت تر با فرزندان خود با رزرو اتاق های کانکت نیز از مزایای این اتاق ها هم بهره مند شوند.

سخن پایانی

رفاه و آرامش دو خواسته اصلی  و اساسی مهمانان در هنگام مسافرت و رزرو اتاق در هتل است. به همین دلیل هتلداران و بخش پذیرش هتل ها باید در هنگام پذیرش مهمان ها اطلاعات کامل و راهنمایی کامل در مورد انواع اتاق و تفاوت آنها را در اختیار آنها قرار دهند و شرابط را برایشان توضیح دهند.

مهمانان نیز باید در هنگام رزرو اتاق هتل به نکاتی دقت کنند. برخی از هتل ها هر دو نوع اتاق را برای پذیرش مهمانان در نظر می‌گیرند اما در بعضی هتل ها بجای پذیرش به عنوان تخت دبل و نداشتن این نوع تخت در اتاق ها از دو تخت تویین به صورت به هم چسبیده استفاده می شود‌. در صورتی که نوع تخت اتاق هتل برای شما مهم است پیش از رزرو اتاق با کارشناس رزرواسیون هتل مشورت نموده و درخواست خود را مطرح‌ نمایید. برای اطلاعات بیشتر در مورد هتل ها و رزرو اتاق با کمترین قیمت و بیشترین تخفیف می توانید به صفحه هتل ها در کیش میزبان مراجعه نمایید.


خواندن این محتواها پیشنهاد می‌شود:

دسته ی دانستنی ها 1400/09/15 نویسنده : مریم اکبری 0 نظر 23499 بازدید 6 پسند

سوالات متداول درباره تفاوت اتاق تویین و دبل در هتل

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است. شما اولین نظر را ثبت کنید.
بخش پشتیبانی کیش میزبان آنلاین میباشد. اگر سوالی دارید میتوانید از اپراتورهای ما کمک بگیرید.