Bell boy کیست و چه کاری در هتل انجام می دهد؟

در نخستین مراجعه به هتل یکی از نگرانی‌های اکثر افراد، سردرگمی در یافتن بخش‌های مختلف هتل و یافتن شخصی برای کمک به حمل وسایل است. یکی از عناوین شغلی در هتلداری که کمتر افراد با آن آشنایی دارند «بل بوی» یا چمدان‌بر است که در عین نا آشنا بودن، نقش بسیار مهمی در هتل ایفا می‌کند. ممکن است شما نیز یکی از افرادی باشید که ندانید بل بوی کیست و چه وظایفی در هتل دارد، پس در ادامه کیش میزبان را همراهی کنید.

بل بوی کیست؟

مفهوم بل بوی در هتل

ممکن است نخستین بار که نام بل بوی را می‌شنوید برایتان کمی تعجب برانگیز بوده و ندانید که چه شخصی در هتل بل بوی خوانده می‌شود، اما حتی اگر یکبار به هتل رفته باشید قطعا با این افراد برخورد داشته‌اید. 

Bell boy که با نام‌های دیگری همچون Bell man، چمدان‌بر و راهنمای میهمان نیز شناخته می‌شود، فردی حرفه ای و کاملا هوشیار است که به طور مداوم در حال رصد کردن بخش‌های مختلف هتل است و از هنگام ورود تا خروج میهمانان راهنمای آنها خواهد بود.

بخش بل بوی در هتل به سرپرستی بل کاپیتان (Bell Capitan) مدیریت و سازماندهی می‌شود و تعداد بل بوی‌ها در هر هتل به بزرگی آن و تعداد میهمانان بستگی دارد. یونیفرم بل بوی‌ها با بقیه کارکنان هتل اندکی تفاوت دارد و به راحتی قابل تشخیص هستند. گرچه آنها به طور مداوم در هتل حضور داشته و در صورت نیاز همراه شما خواهند بود و نیازی نیست تا به دنبال آنها بگردید. 

آیا بل بوی ها قابل اطمینان هستند؟

مفهوم bell boy در هتل

یکی از سوالاتی که برای برخی از میهمانان هتل ایجاد می‌شود این است که آیا می‌توان به بل بوی‌ها اطمینان کرد و وسایل خود را به آنها سپرد؟ باید بگوییم بله، البته! بل بوی‌ها افرادی کاملا قابل اعتماد و امین بوده و نسبت به کار خود تعهد دارند. همچنین آنها برای این کار آموزش دیده‌اند و نباید هیچ نگرانی در رابطه با کار آنها داشته باشید. 

بل بوی‌ها برای فعالیت در این کار آموزش‌های بسیاری از جمله نحوه صحیح حمل وسایل بدون آسیب رساندن به آنها و حمل وسایل سنگین بدون هیچگونه آسیب به سلامت خود را آموخته‌اند. علاوه بر این، تمام نکات ایمنی پیش از کار و اصول رازداری و امانتداری نیز به آنها آموزش داده شده است. 

بل بوی در هتل چه وظایفی دارد؟

کلیدی‌ترین و مهمترین مسئولیت ها در هتل برعهده بل بوی است و وظایف متعددی برعهده آنهاست. اما این وظایف چیست؟ در این بخش به طور مختصر به برخی از وظایف بل بوی خواهیم پرداخت.

وظایف bell boy در هتل

  • راهنمایی میهمان: میهمانان می‌توانند در هر زمان از بل بوی برای رفع ابهامات خود کمک بگیرند.
  • رصد فضاهای عمومی: بل بوی به طور مستمر بخش‌های مختلف هتل از جمله ورودی‌های اصلی، لابی و... را رصد می‌کند تا بتواند نیازهای میهمانان را از لحظه ورود تا خروج پیش‌بینی نماید. 
  • استقبال از میهمانان: بل بوی در هنگام ورود میهمان به هتل و پیاده شدن وی از تاکسی یا ترانسفر به خیر مقدم و استقبال از وی می‌پردازد و تا پذیرش وی را راهنمایی می‌کند. 
  • حمل چمدان: یکی از وظایف بل بوی کمک به میهمان در حمل وسایل و چمدان‌هاست. 
  • معرفی هتل: معرفی بخش های مختلف هتل مانند رستوران، کافی شاپ و... به میهمان بر عهده بل بوی می‌باشد.

وظایف bell boy در هتل

  • تحویل اتاق: بل بوی از پذیرش تا اتاق میهمان را راهنمایی کرده و خدمات اتاق را به او توضیح می‌دهد، همچنین موظف است تا مینی بار، سیستم تهویه، ابزارهای گرمایشی و خنک کننده و وسایل صوتی و تصویری را هنگام تحویل کنترل نماید. 
  • کنترل نهایی اتاق: در هنگام تحویل اتاق توسط میهمان کنترل وضعیت اتاق و بدرقه میهمان نیز برعهده بل بوی است. 
  • دسته بندی چمدانها، چسباندن تگ مشخصات میهمان و تفکیک وسایل
  • رساندن پیام های اختصاصی: در صورتی که میهمان بسته پستی و یا نامه‌ای داشته باشد رساندن آن برعهده بل بوی است. 
  • کمک به اتاقدارها: بل بوی به طور کلی با تمامی کارکنان دیگر هتل تعامل دارد و در صورت نیاز می‌تواند به آنها کمک نماید. برای مثال در حمل وسایل سنگین به اتاقدار کمک کند. 
  • انجام سفارشات میهمانان: میهمانان می‌توانند خواسته های خود و سفارشاتشان را تا حد مشخصی با بل بوی در میان بگذارند. 

وظایف بل بوی در هتل

سخن پایانی

بل بوی یا راهنمای میهمان، افراد کارآزموده و ماهری هستند که در هتل نقش های مختلفی را ایفا می‌کنند و مسئولیت‌های مهمی را برعهده دارند. در این مقاله به معرفی بل بوی و وظایف آن پرداخته شد. آیا تجربه‌ای از برخورد با این افراد در هتل داشته‌اید؟ و یا نکته‌ای که بخواهید به این مطلب اضافه کنید؟ در بخش نظرات تجارب خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید. 

دسته ی دانستنی ها 1401/03/21 نویسنده : مریم اکبری 0 نظر 7202 بازدید 16 پسند

سوالات متداول درباره Bell boy کیست و چه کاری در هتل انجام می دهد؟

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است. شما اولین نظر را ثبت کنید.
بخش پشتیبانی کیش میزبان آنلاین میباشد. اگر سوالی دارید میتوانید از اپراتورهای ما کمک بگیرید.