اتمام بهسازی اسکله صیادی جزیره کیش

تفریحات کیش

عزت اله محمدی، سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش در گفتگویی اعلام کرد به منظور رفاه حال بومیان جزیره کیش و با تاکید سرپرست منطقه آزاد کیش، تسریع روند رفع مشکلات اسکله صیادی و بهسازی آن در دستور کار قرار گرفت. 

وی افزود: زمینی به مساحت سه هزار متر مربع برای ساخت و افتتاح پارکینگ قایق های صیادی میرمهنا در نظر گرفته شده است که علاوه بر ساماندهی قایق های صیادی، به تسهیل فعالیت صیادان کمک می کند.

سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش همچنین بیان کرد: احداث سه برج نور و تجهیزات روشنایی در این منطقه با هدف افزایش ایمنی و حل مشکلات ساعاتی از شب انجام گرفته است. 

محمدی همچنین از راه اندازی و ساخت سردخانه در اسکله صیادی میرمهنا خبر داد و ضمن تقدیر از بخش خصوصی افزود: یخچال های زیر صفر و بالای صفر با گنجایش ۳۰ تن  توسط بخش خصوصی راه اندازی شده و پس از آماده سازی محوطه آماده بهره برداری قرار گرفته است. 

عزت اله محمدی در خصوص انجام پروژه آسفالت برای تردد قایق های صیادی از رمپ های غربی  و شرقی به سمت محوطه بندر بیان کرد: محوطه اسکله صیادی به به کارگیری ۱۵۰۰ متر مربع آسفالت گرم در حال اجرا است و پس از اتمام آماده بهره برداری است. 

سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش در ادامه صحبت های خود افزود: ۱۳ پایه دوربین در اسکله صیادی میرمهنا با هدف کنترل ایمنی و ایجاد امنیت در خشکی و داخل حوضچه نصب شده است. بر اساس بررسی های انجام شده ۲۶ دوربین در خشکی و تمام نقاط حوضچه تعبیه شده است و پس از اتمام مراحل اداری، آماده سازی تجهیزات مانیتورینگ و خرید سوئیچ ها تا نیمه اسفند ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

مجمدی بیان کرد: در راستای مباحث مربوط به ایمنی و آلودگی های زیست محیطی اقدامات موثری مانند ساخت جایگاه سایبان برای بارگیری ماهی، توسعه فضای سبز، ساماندهی ده هکتار خشکی و انتقال مواد زائد به خارج از اسکله انجام گرفت.

عزت اله محمدی افزود: افتتاح سوپرمارکت و کافی شاپ در اسکله صیادی به منظور رفاه حال و ارائه خدمات به صیادان بومی و تامین مایحتاج اولیه اتباع خارجی که در لنج های صیادی فعالیت می کنند از دیگر فعالیت های پروژه بهسازی و ساماندهی اسکله صیادی میرمهنا بود که موجب بر طرف سازی نیازهای صیادان این اسکله شد. 

دسته ی اخبار کیش 1400/12/02 نویسنده : مریم اکبری 0 نظر 1363 بازدید 1 پسند

سوالات متداول درباره اتمام بهسازی اسکله صیادی جزیره کیش

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است. شما اولین نظر را ثبت کنید.
بخش پشتیبانی کیش میزبان آنلاین میباشد. اگر سوالی دارید میتوانید از اپراتورهای ما کمک بگیرید.